Dobry znak dla świata z... futbolu
Telewizja z USA - CBS - sprzedała już 90 procent czasu reklamowego w czasie najbliższego finału rozgrywek futbolu amerykańskiego (Super Bowl, Miami, 7 lutego). 30-sekundowy spot kosztuje niemal 3 mln USD.
Liderami wykupionego czasu - podobnie jak rok temu - jest firma browarnicza Anheuser-Busch InBev (widzowie zobaczą reklamy piw Budweiser oraz Bud Light). Pojawili się jednak nowi chętni na obecność w telewizji w tym okresie. Do sprzedania zostało już tylko sześć spotów, a do meczu są jeszcze dwa miesiące.
Super Bowl pokazywany jest w telewizji w systemie rotacyjnym (w 2008 r. NBC sprzedał wszystkie reklamy za 206 mln USD). CBS czynił to ostatni raz trzy lata temu. To najlepszy czas reklamowy w roku - przed ekranami zbiera się w USA ok. 95 mln widzów.
Tak wczesne wyprzedanie spotów wskazuje na wracającą w Stanach Zjednoczonych koniunkturę w przemyśle. Dobry znak dla świata...
Krzysztof Mrówka
Czytaj również:
Tak powstaje firma-supergigant