Drugi obieg ubrań: Czas przewietrzyć szafy!
Second handy przeżywają w Polsce drugą młodość. Duży wpływ na taką sytuację ma pandemia – Polacy liczą się każdym wydatkiem i kierujemy się ceną , a z drugiej chcemy wyglądać modnie. Re_store to unikalny koncept second handu, który przybliża konsumentom ideę wtórnego obiegu i recyklingu ubrań. Sklep stawia na ich odkup i w dalszej kolejności sprzedaż, nadając elementom garderoby drugie życie. Pojęciem, które coraz częściej i szerzej pojawia się w przekazach medialnych i bezpośrednio w strategiach przedsiębiorstw jest gospodarka obiegu zamkniętego.
Jaki podatek od sprzedanych ubrań?
Wtórna sprzedaż ubrań i akcesoriów rośnie w siłę. Wyzwania zrównoważonego rozwoju będą wywierały coraz większą presję na projektantów, producentów i dystrybutorów odzieży.
Według Parlamentu Europejskiego każdego roku Europejczycy produkują ponad 5,8 miliona ton odpadów tkanin, z czego tylko 25 proc. ulega procesowi recyklingu.
Na szczęście wzrasta w nas świadomość problemu oraz otwartość na podejmowanie zdecydowanych kroków. Możemy zaobserwować, że coraz więcej Polaków rezygnuje ze standardowych zakupów nowych rzeczy, które napędzają ubraniowy konsumpcjonizm i wybiera rozwiązania alternatywne, jakimi są między innymi sklepy typu second hand.
Pojęciem, które coraz częściej i szerzej pojawia się w przekazach medialnych i bezpośrednio w strategiach przedsiębiorstw jest gospodarka obiegu zamkniętego.
Do tej pory powszechną praktyką było działanie w oparciu o model konsumpcji liniowej, czyli "kupujemy, nosimy i wyrzucamy".
Rosnąca świadomość społeczna sprawia na szczęście, że coraz częściej decydujemy się na zmaksymalizowane wykorzystywania potencjału przedmiotów i, surowców, tak aby w następstwie wydobywać ich mniej i ograniczyć produkcję śmieci, plastiku i Co2.
Marka Re_store postawiła na innowacyjny model funkcjonowania sklepu, wprowadzając odzież do ponownej sprzedaży i napędzając tym gospodarkę cyrkularną. Klient przekazuje niechciane ubrania, a pracownik sklepu je wycenia lub przekazuje do recyklingu.
Na taki krok zdecydowali się właśnie pracownicy Cushman & Wakefield, którzy sami dostrzegli potencjał w przekazaniu swoich ubrań do sklepu. Kwota, na jaką została wyceniona odzież powędruje na konta fundacji proekologicznych.
Cieszymy się, że możemy w tej akcji połączyć dwa ważne aspekty dla naszej organizacji. Troskę o ekologię i środowisko oraz troskę o drugiego człowieka.
Zrównoważony rozwój powinien być fundamentem w dzisiejszym świecie, nie tylko w modelu biznesowym ale przede wszystkim w codziennych sprawach.
Ponad 60 proc. ubrań można ponownie wykorzystać, ale jednak lądują one na wysypiskach śmieci.
Gospodarka cyrkularna zatem idealnie odpowiada na wyzwania, które stawia przed nami planeta - mówi Joanna Buczkowska, szefowa działu administracji w Cushman & Wakefield.
Takie wspólne działania dokonują pozytywnej zmiany w branży mody Tworząc przyjazny ekosystem, w którym można stale odświeżać swój styl, jednocześnie produkując mniej odpadów.
Z tym większą radością informujemy o starcie naszej platformy sprzedażowo-zakupowej na stronach internetowych która uzupełnia cyrkularny model biznesowy Re_store - mówi Mariusz Pniewski, współtwórca konceptu Re_store.
Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami