Drugi obieg ubrań: Czas przewietrzyć szafy!

Second handy przeżywają w Polsce drugą młodość. Duży wpływ na taką sytuację ma pandemia – Polacy liczą się każdym wydatkiem i kierujemy się ceną , a z drugiej chcemy wyglądać modnie. Re_store to unikalny koncept second handu, który przybliża konsumentom ideę wtórnego obiegu i recyklingu ubrań. Sklep stawia na ich odkup i w dalszej kolejności sprzedaż, nadając elementom garderoby drugie życie. Pojęciem, które coraz częściej i szerzej pojawia się w przekazach medialnych i bezpośrednio w strategiach przedsiębiorstw jest gospodarka obiegu zamkniętego.

Jaki podatek od sprzedanych ubrań?

Wtórna sprzedaż ubrań i akcesoriów rośnie w siłę. Wyzwania zrównoważonego rozwoju będą wywierały coraz większą presję na projektantów, producentów i dystrybutorów odzieży.

Według Parlamentu Europejskiego każdego roku Europejczycy produkują ponad 5,8 miliona ton odpadów tkanin, z czego tylko 25 proc. ulega procesowi recyklingu.

Na szczęście wzrasta w nas świadomość problemu oraz otwartość na podejmowanie zdecydowanych kroków. Możemy zaobserwować, że coraz więcej Polaków rezygnuje ze standardowych zakupów nowych rzeczy, które napędzają ubraniowy konsumpcjonizm i wybiera rozwiązania alternatywne, jakimi są między innymi sklepy typu second hand.

Reklama

Pojęciem, które coraz częściej i szerzej pojawia się w przekazach medialnych i bezpośrednio w strategiach przedsiębiorstw jest gospodarka obiegu zamkniętego.

Do tej pory powszechną praktyką było działanie w oparciu o model konsumpcji liniowej, czyli "kupujemy, nosimy i wyrzucamy".

Rosnąca świadomość społeczna sprawia na szczęście, że coraz częściej decydujemy się na zmaksymalizowane wykorzystywania potencjału przedmiotów i, surowców, tak aby w następstwie wydobywać ich mniej i ograniczyć produkcję śmieci, plastiku i Co2.

Przewietrzyć szafę

Marka Re_store postawiła na innowacyjny model funkcjonowania sklepu, wprowadzając odzież do ponownej sprzedaży i napędzając tym gospodarkę cyrkularną. Klient przekazuje niechciane ubrania, a pracownik sklepu je wycenia lub przekazuje do recyklingu.

Na taki krok zdecydowali się właśnie pracownicy Cushman & Wakefield, którzy sami dostrzegli potencjał w przekazaniu swoich ubrań do sklepu. Kwota, na jaką została wyceniona odzież powędruje na konta fundacji proekologicznych.

Cieszymy się, że możemy w tej akcji połączyć dwa ważne aspekty dla naszej organizacji. Troskę o ekologię i środowisko oraz troskę o drugiego człowieka.

Zrównoważony rozwój powinien być fundamentem w dzisiejszym świecie, nie tylko w modelu biznesowym ale przede wszystkim w codziennych sprawach.

Ponad 60 proc. ubrań można ponownie wykorzystać, ale jednak lądują one na wysypiskach śmieci.

Gospodarka cyrkularna zatem idealnie odpowiada na wyzwania, które stawia przed nami planeta - mówi Joanna Buczkowska, szefowa działu administracji w Cushman & Wakefield.

Takie wspólne działania dokonują pozytywnej zmiany w branży mody Tworząc przyjazny ekosystem, w którym można stale odświeżać swój styl, jednocześnie produkując mniej odpadów.

Z tym większą radością informujemy o starcie naszej platformy sprzedażowo-zakupowej na stronach internetowych która uzupełnia cyrkularny model biznesowy Re_store - mówi Mariusz Pniewski, współtwórca konceptu Re_store.

Cushman & Wakefield (NYSE: CWK) jest wiodącą na świecie firmą doradczą świadczącą usługi na rzecz najemców i właścicieli nieruchomości komercyjnych.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »