Dyrektor McDonalds: Polska w grupie krajów o największym potencjale rozwoju

Jak informuje Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska, w 2014 r. firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedaży otwierając na polskim rynku kolejnych 27 nowych lokalizacji.

Jak informuje Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska, w 2014 r. firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedaży otwierając na polskim rynku kolejnych 27 nowych lokalizacji.

Ponad 20 restauracji uruchomionych w zeszłym roku to dobry wynik. - Chcemy utrzymać podobne tempo rozwoju naszej sieci w kolejnych latach. Uwzględniając ilość działających w Polsce restauracji naszej marki, dane demograficzne oraz doświadczenie bardziej rozwiniętych rynków można śmiało stwierdzić, że widzimy duży potencjał rozwojowy na przyszłość. Ogłoszone ostatnio przez władze korporacji McDonald's zaliczenie Polski do grupy krajów o największym potencjale rozwoju stanowi ewidentne potwierdzenie takiego stanu rzeczy - potwierdza na łamach serwisu www.portalspozywczy.pl, Krzysztof Kłapa.

Reklama

W Polsce działa aktualnie (stan na czerwiec br.) 358 restauracji McDonald's, z tego 253 to lokale z linią obsługi gości zmotoryzowanych popularnie zwane McDrive. - Jesteśmy zdecydowanym liderem polskiego rynku gastronomicznego w tym segmencie - potwierdza przedstawiciel dyrekcji McDonald's Polska. - Poza lokalizacjami w wielkopowierzchniowych centrach handlowych oraz atrakcyjnych nieruchomościach miejskich to jeden z najciekawszych pod względem biznesowym kierunków rozwoju naszej sieci - dodaje.

Obecnie McDonald's Polska stawia w większości lokalizacji na serwis 24 h na dobę. - To kolejny strzał w dziesiątkę, podobnie jak doskonale przyjęta przez polskich konsumentów oferta śniadaniowa. Inwestujemy także w nowe technologie: samoobsługowe kioski sprzedażowe, nowoczesny sprzęt kuchenny, nowe rozwiązania w zakresie serwisu i komunikacji - potwierdza Krzysztof Kłapa.

Firma rozwija i promuje także McCafe, czyli ofertę kawiarnianą, często serwowaną w specjalnie wydzielonych strefach. Obecnie jest ona dostępna w ponad 240 polskich lokalizacjach McDonald's, a liczba takich lokali stale rośnie.

Jesteśmy liderem polskiego rynku gastronomicznego i w takim zakresie niejednokrotnie wyznaczamy kierunki działania całej branży. Wiele naszych rozwiązań jest dogłębnie analizowanych przez konkurencję i w jakimś stopniu naśladowanych. Dla wielu stanowimy poważną konkurencję jednak zawsze powtarzamy, że taki stan rzeczy przekłada się pozytywnie na ofertę rynkową z punktu widzenia konsumentów. Stymuluje inne marki do działania, wprowadzania nowych koncepcji i rozwiązań, dbania o jakość i atrakcyjność produktów - mówi Krzysztof Kłapa.

Jego zdaniem, doniesienia o negatywnych zdarzeniach w globalnym systemie dostawców sieci (choćby problemy jakościowe w Azji), przekładają się wprost na percepcję całej marki. - Jesteśmy tak dużą firmą i powszechnie rozpoznawalną, że kojarzy nas się w kontekście ponadnarodowym. Dlatego tak ważne jest stałe inwestowanie w systemy jakości i bezpieczeństwa produktów, w pogłębianie zaufania do naszej marki - dodaje.

A tych kampanii i działań promocyjnych w Polsce jest całkiem sporo. Na sezon wakacyjny 2015 McDonald's Polska przygotował kolejne ciekawe przedsięwzięcie - tzw. Roadshow Jakościowy. Firma zorganizowała trasę ogólnopolską multimedialnej ekspozycji prezentującej surowce i dostawców sieci z wykorzystaniem technologii 3D. Pokaz wzbogaca możliwość testowania wybranych produktów. Imprezy odbędą się w kilkudziesięciu miastach na terenie całego kraju. Akcji towarzyszy kampania prasowa, internetowa oraz działania w mediach społecznościowych.

Przypomnijmy, globalne trendy w koncernie są drastycznie różne. McDonald Corp. odnotował w maju br. mniejszy niż oczekiwano spadek sprzedaży na całym świecie w restauracjach działających od ponad roku. Maj jest 12. z rzędu miesiącem z ujemną dynamiką. Globalna sprzedaż w restauracjach McDonald's otwartych co najmniej 13 miesięcy spadła o 0,3 proc. w maju. Analitycy spodziewali się spadku o 0,9 proc.

Więcej informacji na portalspozywczy.pl

Dowiedz się więcej na temat: McDonald's | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »