"Dziennik Gazeta Prawna": W TV więcej autopromocji
Telewizjom na polskiej koncesji łatwiej będzie konkurować z zagranicznymi - zapowiada "Dziennik Gazeta Prawna".
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce, żeby stacje mogły emitować dwa razy większą liczbę spotów autopromocyjnych niż obecnie. Regulator zamierza w ten sposób wyrównać szanse polskich nadawców w starciu z wieloma telewizjami zagranicznymi, których nie dotyczą ograniczenia.
Przedstawiciele telewizji zapewniają, że nie spowoduje to zalania ramówek autopromocjami.
Po zmianie przepisów w ciągu każdej godziny programu będzie się mogło pojawić 12 minut reklam i cztery minuty autopromocji.
Co ciekawe z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla "DGP" wynika, że ogólna liczba materiałów autopromocyjnych emitowanych w TVP1 i TVP2 oraz Polsacie i TVN spadła w tym roku w porównaniu z rokiem minionym.
Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL