Eksport - nasz nowy sport narodowy

Polskie firmy sprzedają coraz więcej i coraz dalej. Przez ostanie 10 lat roczna wartość polskiej sprzedaży zagranicznej skoczyła o 156 proc. - informuje "Puls Biznesu".

Teraz co kwartał nasze firmy wysyłają za granicę towary i usługi za ok. 40 mld euro, gdy jeszcze przed wejściem do UE w 2004 r. było to ok. 15 mld euro - wylicza "PB". Po akcesji szło zaś w górę (poza dołkiem w 2008 r.) - do ok. 28 mld euro w 2007 r. i ok. 34 mld euro w 2011 r.

Co istotne nasi eksporterzy przestają chodzić tylko utartymi ścieżkami handlowymi (do strefy euro, zwłaszcza do Niemiec), a coraz śmielej podbijają nowe, dotąd rzadko eksponowane rynki zbytu.

I przykładowo eksport do niektórych krajów Bliskiego Wschodu w 2013 r. wzrósł o kilkadziesiąt proc. Mocno też rośnie ten do Korei Płd., części państw w Afryce, a w Europie nr 1 jest Norwegia. Godziwą pozycję zdobywa też największa gospodarka świata - USA w 2015 r. ma szansę wreszcie wejść do pierwszej dziesiątki głównych rynków zbytu Polski.

Reklama

Rodzimi eksporterzy w końcu dostrzegli, iż poza Unią również istnieje biznes - zauważa "PB".

PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | sport | sprzedaż | eksport | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »