ElectroMobility Poland ma nowego prezesa. To spółka, która ma stworzyć Izerę
ElectroMobility Poland to spółka, która ma produkować elektryczny samochód Izera (określany mianem "polskiego elektryka"). W poniedziałek ogłoszono, kto zostanie jej nowym prezesem. To Tomasz Kędzierski, dotychczasowy dyrektor strategii i rozwoju biznesu.
Tomasz Kędzierski, dotychczasowy dyrektor strategii i rozwoju biznesu ElectroMobility Poland, został nowym prezesem tej firmy - poinformowała w poniedziałek spółka. Paweł Poneta, do tej pory pełniący obowiązki prezesa, pracować będzie w radzie nadzorczej EMP - przekazano w komunikacie.
Rada Nadzorcza ElectroMobility Poland (EMP) podjęła uchwałę o powołaniu na prezesa zarządu spółki Tomasza Kędzierskiego, dotychczasowego dyrektora strategii i rozwoju biznesu. Zarząd rozszerzono też o nowo utworzone stanowisko wiceprezesa; funkcję tę powierzono Łukaszowi Maliczence, który dotąd pełnił stanowisko dyrektora ds. rozwoju produktu. W zarządzie spółki - na stanowisku członka zarządu ds. finansowych - pozostał Sławomir Bekier - przekazała spółka w komunikacie.
Dodała, że Paweł Poneta, który od 5 czerwca br. sprawował funkcję pełniącego obowiązki prezesa spółki, wrócił do pracy w radzie nadzorczej EMP.
Jak poinformowało ElectroMobility Poland, nowy prezes spółki jest absolwentem ekonomii na Uniwersytecie Łódzkim oraz finansów przedsiębiorstw, a także zarządzania na międzynarodowych uczelniach The London School of Economics and Political Science oraz Harvard Business School.
Przed dołączeniem do zespołu ElectroMobility Poland S.A. Kędzierski był szefem regionalnej praktyki motoryzacyjnej w Boston Consulting Group - jednej z najbardziej uznanych globalnych firm doradztwa strategicznego. Wcześniej pełnił funkcję senior managera w firmach doradczych, m.in. w EY. Jako ekspert związany jest z branżą motoryzacyjną od blisko 15 lat. Pracował także przy uruchomieniu produkcji i powstawaniu nowych marek motoryzacyjnych na świecie, takich jak TOGG czy Vinfast.
"Minimalizacja ryzyk, optymalizacja formuły realizacji projektu zarówno od strony ekonomicznej, jak i technicznej, a także zagwarantowanie realizacji strategicznych interesów polskiej branży motoryzacyjnej to kluczowe zadania stawiane przed nowym zarządem EMP. Ostatnie miesiące były czasem intensywnych prac realizowanych wspólnie z Ministerstwem Aktywów Państwowych, bankami oraz instytucjami finansowymi. Jesteśmy również w stałym kontakcie z naszym partnerem technologicznym celem zapewnienia atrakcyjności inwestycyjnej przedsięwzięcia oraz rozwoju lokalnych kompetencji w branży motoryzacyjnej" - wskazał Tomasz Kędzierski, cytowany w komunikacie EMP.
Nowo utworzone stanowisko wiceprezesa zarządu zostało powierzone Łukaszowi Maliczence - podała EMP. Od 2019 r. Maliczenko piastował w spółce stanowisko dyrektora ds. rozwoju produktu, odpowiadając m.in. za "budowanie kluczowych obszarów technologicznych, budowanie strategicznych partnerstw technologicznych oraz realizację projektów rozwoju gamy modelowej".
Jak wskazano, jest menedżerem z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej oraz absolwentem Wydziału Automatyki i Robotyki na Politechnice Gdańskiej. Przed dołączeniem do EMP pracował dla Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, gdzie kierował rozwojem hybrydowych i elektrycznych systemów napędowych oraz samochodów koncepcyjnych. Uczestniczył m.in. w pracach nad rozwojem koncepcji architektury napędu elektrycznego stosowanego w Jaguarze I-Pace.
"Jednym z kluczowych celów strategicznych naszego przedsięwzięcia jest rozwój kompetencji związanych z nowoczesnymi technologiami motoryzacyjnymi. Skupiamy się na tym, aby opracowywany, solidny model biznesowy oraz rozwijana struktura międzynarodowych i lokalnych partnerstw zostały wykorzystane zarówno do wdrożenia konkurencyjnego portfolio produktowego, jak i do wzmocnienia całego sektora automotive w naszym kraju" - zaznaczył, cytowany w komunikacie, Maliczenko.
Na stanowisku członka zarządu ds. finansowych pozostał Sławomir Bekier, który pełni tę funkcję od 2022 roku. Jak przekazała EMP, Bekier to doświadczony menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Studiował na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, a także na University of Calgary w Kanadzie.
Od 2000 roku pracował na stanowiskach związanych z kontrolingiem i zajmował stanowisko dyrektora finansowego (CFO) w FCA Serbia, FCA Melfi we Włoszech oraz FCA Poland S.A., gdzie pełnił również rolę członka zarządu. Uczestniczył między innymi w realizacji budowy zakładu produkcyjnego Fiata w Serbii (inwestycja typu brown field) oraz inwestycji związanej z uruchomieniem we Włoszech pierwszej europejskiej produkcji modelu marki Jeep (Jeep Renegade) przeznaczonego na eksport na światowe rynki.
ElectroMobility Poland SA powstała w październiku 2016 r. jako spółka czterech kontrolowanych przez państwo koncernów energetycznych: PGE, Energi, Enei oraz Tauronu. Obecnie większościowym akcjonariuszem jest Skarb Państwa, który ma 90,8 proc. akcji; pozostali akcjonariusze, czyli PGE, Enea, Turon i kontrolowana przez Orlen Energa mają po 2,3 proc. udziałów. Zadaniem spółki jest przygotowanie produkcji samochodów elektrycznych marki Izera.
***