Enterprise Investors zainwestują 200 mln zł w sieć supermarketów
Polish Enterprise Fund VI zarządzany przez Enterprise Investors za 200 mln zł obejmie 49 proc. udziałów w Dino Polska, sieci supermarketów działającej w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku - poinformowali na środowej konferencji przedstawiciele Enterprise Investors i Dino Polska.
- Horyzont inwestycyjny standardowo ustaliliśmy na około 5 lat. Historycznie z naszych inwestycji uzyskiwaliśmy 2,5-3 krotność zainwestowanego kapitału, liczymy, że w tym przypadku będzie podobnie albo lepiej. Wyjście z inwestycji może odbyć się przez warszawską giełdę - powiedział Michał Rusiecki, partner zarządzający w Enterprise Investors.
Pozyskane środki Dino planuje przeznaczyć na rozwój sieci, która obecnie liczy 97 sklepów.
- Wzrost, który do tej pory uzyskiwaliśmy, czyli otwieranie 15 sklepów rocznie, był za mały w stosunku do potencjału. Po uzyskaniu pieniędzy z Enterprise Investors chcemy otwierać 30-40 sklepów rocznie - powiedział Szymon Piduch, prezes Dino. - Pod koniec 2010 roku chcemy mieć 120 sklepów - dodał.
Wzorcowy sklep Dino ma około 400 m kw. powierzchni i oferuje 4.500 pozycji asortymentowych wśród których ważne miejsce zajmują produkty świeże. Sklepy Dino zlokalizowane są głównie w Wielkopolsce i na Dolnym Śląsku. Otwarcie jednej placówki to wydatek rzędu 1,5 mln zł.
- W handlu detalicznym ważne jest posiadanie gęstej sieci sklepów. Z naszego punktu widzenia dobrym rozwiązaniem jest zagęszczanie sieci na zachód od Wisły - powiedział Rusiecki.
- Nie wykluczamy konsolidacji rynku wokół Dino, ale inwestycja ta nie jest nakierowana na taki scenariusz - dodał.
Dino miał w 2009 roku 10 mln zł zysku netto i 420 mln zł obrotów, w 2010 roku spółka planuje osiągnąć 20 mln zł zysku netto.