Eska TV i Rebel.tv ostro w górę
Viva Polska była najchętniej oglądaną stacją muzyczną w styczniu br. W pierwszej trójce znalazły się również Polo TV i 4fun.tv.
Według danych Nielsen Audience Measurement, średni miesięczny udział kanału Viva Polska w grupie osób w wieku 4+ w styczniu br. wyniósł 0,492 proc. i był o 15,5 proc. niższy niż w styczniu 2011 r.
Na drugiej pozycji znalazła się stacja Polo TV, która nadawanie rozpoczęła w czerwcu 2011. W styczniu br. kanał uzyskał 0,262 proc. udziału w rynku. Dla porównania w grudniu ub.r. stacja uzyskała 0,386 proc. udziału w rynku, w listopadzie - 0,294 proc. udziału w rynku, w październiku - 0,238 proc. udziału, a we wrześniu ub.r. - 0,242 proc. udziału w rynku w grupie 4+.
Stacja 4fun.tv osiągnęła w styczniu br. 0,257 proc. udziału w rynku (mniej o 10,8 proc.). Na czwartym miejscu uplasował się kanał Eska TV, który po raz kolejny odnotował największy wzrost udziału w rynku w porównaniu do analogicznego miesiąca w roku 2011, uzyskując 0,193 proc. udziału w rynku (93,0 proc. więcej).
Pozycję piątą zajęła stacja MTV Polska - 0,188 proc. udziału w rynku (32,4 proc. spadku). Na kolejnym miejscu znalazła się stacja VH1 Europe, uwzględniona w rankingu po raz trzeci, która uzyskała w styczniu br. 0,033 proc. udziału w rynku. Dla porównania w grudniu ub.r. stacja osiągnęła 0,029 proc. udziału, a w listopadzie ub.r. - 0,024 proc. udziału w rynku. Tuż za nią uplasowała się stacja Kino Polska Muzyka, która uzyskała 0,025 proc. udziału w rynku.
Obecna na rynku od stycznia ub.r. Czwórka - Radio z Wizją gromadziła przed telewizorami w ubiegłym miesiącu w ciągu minuty średnio 748 widzów, którzy stanowili 0,011 proc. udziału w rynku. Dla porównania, w grudniu stacja osiągnęła 0,010 proc. udziału w rynku, w listopadzie - 0,007 proc. udziału, w październiku - 0,005 proc. udziału, a we wrześniu ub.r. - 0,007 proc. udziału w rynku w grupie 4+.
Zestawienie zamknęła stacja Rebel.tv, która w styczniu br. osiągnęła 0,010 proc. udziału w rynku (66,7 proc. więcej niż w styczniu 2011 r.).
Dane: Nielsen Audience Measurement, w grupie wszyscy 4+, udostępnione dzięki uprzejmości firmy At Media.