Euro RSCG przejmuje Grupę Galicja

Dialog Galicja i Marketing House - dwie największe polskie firmy zajmujące się marketingiem bezpośrednim - połączyły się z sieciową agencję reklamową Euro RSCG Europe. Dzięki tej akwizycji międzynarodowa spółka, która do tej pory w rankingach plasowała się w drugiej dziesiątce polskich firm reklamowych, ma szanse przesunąć się do ścisłej czołówki.

Dialog Galicja i Marketing House - dwie największe polskie firmy zajmujące się marketingiem bezpośrednim - połączyły się z sieciową agencję reklamową Euro RSCG Europe. Dzięki tej akwizycji międzynarodowa spółka, która do tej pory w rankingach plasowała się w drugiej dziesiątce polskich firm reklamowych, ma szanse przesunąć się do ścisłej czołówki.

Dialog Galicja i Marketing House, dwie firmy z Grupy Galicja, połączyły się z piątą na świecie pod względem przychodów sieciową agencją reklamową Euro RSCG. W ten sposób do swojej polskiej oferty dołączy ona usługi z dziedziny marketingu bezpośredniego.

- Interesowało się nami wiele sieciowych agencji. Prowadziliśmy rozmowy m.in. z Grupą McCann i D'Arcy. Przyjęliśmy propozycję Euro RSCG, bo ta agencja zagwarantowała nam najwięcej swobody i niezależności - wyjaśnia Jerzy Motz, dyrektor zarządzający Marketing House.

Reklama



Dotychczasowi właściciele polskich firm stali się mniejszościowymi wspólnikami. W Marketing House pozostawią sobie 35 proc., a w Dialog Galicja 45 proc. Pozostałe pakiety trafiły do Euro RSCG.

- Umowa została tak skonstruowana, że mniejszościowi wspólnicy nadal mają równe prawa. Bez nas nie można praktycznie podjąć żadnej decyzji. To był warunek, który postawiliśmy przy sprzedaży firm - tłumaczy Piotr Badowski, dyrektor generalny Dialog Galicja.

Zapewnia, że nie zmieni się struktura i sposób działania obu firm. Twierdzi, że przed oficjalnym połączeniem firmy przez miesiąc na próbę działały razem. Przyniosło to efekty: proponując zintegrowane usługi - ATL i BTL - wygrały przetarg na obsługę Canal+.

- Będziemy działali razem z Euro RSCG, ale nie przestaniemy zdobywać klientów samodzielnie. Połączenie z sieciową agencją nie oznacza likwidacji Grupy Galicji - tłumaczy Piotr Badowski.



Headlines na celowniku



John Domas, dyrektor generalny Euro RSCG Poland, jest przekonany o trafności decyzji o zakupie Dialogu Galicji i Marketing House. Nic dziwnego, w rankingach agencji BTL obie firmy zajmują pierwsze lokaty.

- Dzięki połączeniu sił będziemy mogli w Polsce obsługiwać klientów tak kompleksowo, jak na Zachodzie - zapewnia John Domas.

Przyznaje, że przez ostatnie lata agencja Euro RSCG nie odznaczała się prężnością działań.

Przez pół roku moich rządów w Euro RSCG restrukturyzowano agencję pod kątem współpracy z Dialogiem i Marketing House - dodaje John Domas.

Euro RSCG rozważa przejęcie jeszcze jednej firmy z Grupy Galicja Ń agencji PR Headlines. Już teraz pozyskała ona klientów zlikwidowanej w ubiegłym tygodniu agencji Euro RSCG PR.



BTL w rozkwicie



Zdaniem Piotra Badowskiego, marketing bezpośredni staje się dla agencji reklamowych coraz poważniejszym źródłem przychodów.

- Reklama ATL przeżywa kryzys. Tymczasem marketing bezpośredni wciąż się rozwija. W ubiegłym roku przychody Dialog Galicja i Marketing House wzrosły ponad 40 proc. Inne firmy świadczące usługi BTL też zanotowały wzrost. Na Zachodzie ponad 50 proc. przychodów agencji stanowią usługi BTL. Polski rynek też podąża w tym kierunku - zapewnia Piotr Badowski.

Twierdzi, że barierą rozwoju marketingu bezpośredniego w Polsce jest brak wyszkolonej kadry i specjalistów.

- Z ludźmi, którzy znają się na marketingu bezpośrednim, jest taki sam problem, jak 10 lat temu z fachowcami od reklamy ATL - wyjaśnia Jerzy Motz.

Po marketing bezpośredni sięga coraz więcej klientów. Branżę tytoniową do skorzystania z tej formy komunikacji zmusiło prawo.

- Idealne warunki, by bezpośrednio kontaktować się z klientami, mają wszystkie firmy z bazą danych transakcyjnych, takie jak telefonia komórkowa i usługi finansowe. W bezpośredni sposób z klientem zaczyna się komunikować też branża FMCG. Bazy danych swoich klientów tworzą Nestle i Procter & Gamble - zaznacza Piotr Badowski.

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: john | dialog | firmy | Dr House | polskie firmy | marketing
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »