Euronet wprowadza w błąd? Użytkownicy bankomatów alarmują, sprawa trafiła do UOKiK

Euronet, jeden z głównych dostawców bankomatów w Polsce, wprowadził kontrowersyjne zmiany w interfejsie swoich urządzeń. Klienci skarżą się, że może on prowadzić do dodatkowych opłat podczas próby wypłaty gotówki. Nowy design mocno eksponuje opcję wypłaty gotówki wraz ze sprawdzeniem salda, co niesie dodatkowe koszty. Sprawa trafiła już do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie.

Euronet zmienił interfejs w swoich bankomatach, a zmiany mogą być mylące dla użytkowników, którzy chcą wypłacić gotówkę. Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, "mocno eksponuje w nim opcję wypłaty gotówki wraz ze sprawdzeniem salda rachunku, kosztującym w większości banków kilka złotych"

Euronet z nowym interfejsem. "Wprowadza w błąd"

Na niektórych bankomatach zauważalne jest ograniczenie wyboru tylko do dwóch głównych opcji: "Wypłata PLN i saldo" oraz "Inne usługi". Gdy klient wybiera pierwszą opcję, może zostać obciążony dodatkowymi kosztami związanymi z sprawdzeniem stanu konta. Aby jedynie wypłacić gotówkę bez dodatkowych opłat, konieczne jest wybranie drugiej opcji, czyli "Inne usługi".

Reklama

O sprawie już alarmują pierwsi użytkownicy bankomatów. Niektórzy nieostrożni klienci, którzy korzystając z maszyn postępowali automatycznie, zaczęli oskarżać, że nowy system wprowadził ich w błąd.

Użytkownicy bankomatów Euronet się skarżą. Sprawa trafiła do UOKiK

Postępowanie wyjaśniające w sprawie doniesień o mylącym interfejsie Euronetu wszczął już Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Sprawdzi on nie tylko zmiany w interfejsie bankomatów sieci Euronet, ale także to, czy konsumenci byli o nich poinformowani.

"Prezes UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające, w którym sprawdza zmiany w interfejsie bankomatów sieci Euronet oraz czy konsumenci byli o nich poinformowani. O naszych ustaleniach będziemy informować" - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Urzędu. 

"Przypominamy, że sposób zaprojektowania interfejsów, z którymi mają do czynienia konsumenci (również interfejsów bankomatów), nie może wprowadzać w błąd i powodować, że podejmują oni negatywne dla siebie decyzje i ponoszą ich finansowe skutki" - dodał UOKiK.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Euronet | bankomat | UOKiK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »