Euronet wprowadza w błąd? Użytkownicy bankomatów alarmują, sprawa trafiła do UOKiK
Euronet, jeden z głównych dostawców bankomatów w Polsce, wprowadził kontrowersyjne zmiany w interfejsie swoich urządzeń. Klienci skarżą się, że może on prowadzić do dodatkowych opłat podczas próby wypłaty gotówki. Nowy design mocno eksponuje opcję wypłaty gotówki wraz ze sprawdzeniem salda, co niesie dodatkowe koszty. Sprawa trafiła już do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie.
Euronet zmienił interfejs w swoich bankomatach, a zmiany mogą być mylące dla użytkowników, którzy chcą wypłacić gotówkę. Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, "mocno eksponuje w nim opcję wypłaty gotówki wraz ze sprawdzeniem salda rachunku, kosztującym w większości banków kilka złotych".
Na niektórych bankomatach zauważalne jest ograniczenie wyboru tylko do dwóch głównych opcji: "Wypłata PLN i saldo" oraz "Inne usługi". Gdy klient wybiera pierwszą opcję, może zostać obciążony dodatkowymi kosztami związanymi z sprawdzeniem stanu konta. Aby jedynie wypłacić gotówkę bez dodatkowych opłat, konieczne jest wybranie drugiej opcji, czyli "Inne usługi".