Bankomaty zmienią się nie do poznania. Dotyczy to 7000 maszyn w całej Polsce
Bankomaty przejdą sporą zmianę na terenie całej Polski. I choć dotyczy to wyłącznie jednej sieci - Euronet - to z racji jej rozmiaru, w każdym zakątku kraju będzie to zmiana dostrzegalna. Firma, która jest największym niezależnym operatorem bankomatów, zmieniła swoje logo. Zmiany dotyczą jednak nie tylko jednej grafiki. Marka Euronet przejdzie w najbliższym czasie rebranding, który ma wprowadzić ją na kolejny etap rozwoju.
Bankomaty sieci Euronet w ramach przeprowadzanej właśnie zmiany związanej z rebrandingiem marki przejdą zmiany, które niewątpliwie dostrzeżemy w całej Polsce. Właściciel największej niezależnej sieci zdecydował - z polskich ulic znikną charakterystyczne żółte oznaczenia bankomatów Euronetu.
Rebranding marki Euronet już się rozpoczął. Widać to chociażby w komunikacji wizualnej Euronetu w internecie - strona internetowa, kolorystyka, logo - wszystko to uległo zmianie. Najbardziej wyraźnym aspektem rebrandingu jest niewątpliwie pożegnanie żółtego logo, które kojarzy większość Polaków.
Nie będzie już wpisanego w romb "Euronet" z podpisem "Worldwide" na charakterystycznym żółtym tle. Ciemnoniebieski kolor oraz przechodzący w pomarańczowy kolor żółty zostaną zastąpione przez nową identyfikację graficzną opartą o sparowanie kolorów ciemnoniebieskiego i morskiej zieleni. Zmieniła się również czcionka napisu "Euronet", a całość logotypu ograniczyła się właśnie do tego jednego słowa.
O rebrandingu i idącą za tym zmianą dotyczącą 7000 bankomatów w Polsce Euronet poinformował Polaków 3 kwietnia, publikacją komunikatu prasowego na swojej oficjalnej stronie internetowej. Dowiadujemy się z niego, że nowe grafiki mają lepiej dopasować się do charakteru marki, który także zmienia się w ramach rebrandingu.
Euronet już w ubiegłym roku postawił na zmianę misji koncernu, odświeżenie strategii marki, by sprostała wyzwaniom rzucanym przez nowoczesność. - Opierając się na informacjach zwrotnych uzyskanych od naszych klientów oraz pracowników, podjęliśmy działania ukierunkowane na ocenę i bardziej precyzyjną definicję architektury marki Euronet - wyjaśnił dyrektor generalny Euronet.
Zmiany związane z rebrandingiem zakomunikowane zostały już w ubiegłym roku. Pierwsze działania następują właśnie teraz. Zmiany graficzne i inne wdrożenia związane z rebrandingiem mają potrwać łącznie 2 lata.
W grudniu 2022 roku w Polsce działało dokładnie 6974 bankomatów Euronetu, co znaczy, że niemal co trzecia typu maszyna należy właśnie do tej firmy, ponieważ, według danych z czerwca 2022 roku, w Polsce jest łącznie 21 501 bankomatów. Liczba wpłatomatów Euronetu, których oczywiście również dotyczy zmiana, to 3351.
Na całym świecie do Euronetu należy 46 000 bankomatów.
Przemysław Terlecki