Eurosport zamyka z sukcesem emocjonujący rok 2016
Sport rodzi się z pasji i zaangażowania. Są to elementy niezbędne do zbudowania niezwykłej więzi, która łączy sportowców i ich kibiców. Eurosport konsekwentnie ulepsza swoje platformy, aby widzowie mogli znaleźć się jeszcze bliżej swoich bohaterów i niemal na własnej skórze poczuć prawdziwy smak rywalizacji. 2016 to rok, w którym Eurosport zanotował rekordowe wyniki oglądalności i potrafił zaangażować fanów jak nigdy wcześniej. Nowością jest Eurosport Experience - innowacyjna oferta pozwalająca na prezentację marek w kontekście emocjonujących wydarzeń sportowych.
Strategia Eurosportu opiera się na zapewnieniu widzom dostępu do najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych roku. W 2016 po raz kolejny transmitowaliśmy ważne imprezy piłkarskie, m. in. Bundesligę, Ekstraklasę i Ligę Europy. Relacje w Eurosporcie wzbogacone były o analizy i komentarze cenionych ekspertów - Radosława Gilewicza, Macieja Żurawskiego, Andrzeja Strejlaua i Tomasza Hajto. Nawiązaliśmy również współpracę z Erikiem Cantoną, który na czas Euro 2016 stał się "Komisarzem futbolu" w Eurosporcie, analizując wydarzenia z boisk w zabawny sposób.
Na naszych kanałach nie zabrakło również relacji z Wielkich Szlemów, czyli Australian Open, Rolanda Garrosa oraz US Open, które były komentowane przez legendy tenisa - Johna McEnroe oraz Matsa Wilandera. Fani motosportu mogli z kolei śledzić legendarny wyścig 24 Godziny Le Mans, a fani kolarstwa tylko w Eurosporcie mogli kibicować Rafałowi Majce zdobywającemu po raz kolejny koszulkę najlepszego górala w Tour de France. Transmitowaliśmy również kolarskie klasyki i inne Wielkie Toury, Indywidualne Mistrzostwa Europy na żużlu, a także imprezy pływackie, lekkoatletyczne i snookerowe.
Bardzo dużo miejsca w naszej ramówce poświęcamy sportom zimowym, transmitując Puchar Świata w skokach i biegach narciarskich, Puchar Świata w biathlonie i narciarstwie alpejskim. Relacje były wzbogacone o analizy i komentarze gwiazd światowego formatu, byłych skoczków - Svena Hannavalda i Martina Schmitta czy Tiny Maze, słoweńskiej narciarki alpejskiej.
W 2016 r. nie zawiedli kibice piłki nożnej, dzięki którym osiągnęliśmy rekordowe wyniki oglądalności. Szczególną popularnością cieszyły się rozgrywki Bundesligi, które w rundzie jesiennej bieżącego sezonu śledziło średnio 108 tys. osób w grupie 4+, co stanowi wzrost o 35 proc. w odniesieniu do poprzedniego. Niemal połowę widzów stanowiła grupa 16-49 (wzrost o 77 proc. rok do roku). Hitem okazał się mecz Borussii Dortmund z Bayernem Monachium, który w kanale Eurosport 2 oglądało średnio 806 tys. widzów. Dzięki szerokiej dystrybucji kanału Eurosport 1 zakończymy ten rok imponującym wynikiem oglądalności Ekstraklasy, którą w rundzie jesiennej bieżącego sezonu oglądało średnio 148 tys. osób w grupie All oraz 55 tys. w grupie 16-49. To odpowiednio o 26 proc. i 22 proc. wynik lepszy niż przed rokiem.
Największym sukcesem stycznia 2016 okazał się finał turnieju Australian Open - mecz Kerber - Willimas przyciągnął aż 440 tys. widzów. Dużą popularnością cieszyły się również rozgrywki Ligi Europy oraz wyścigi kolarskie, m. in. Giro d'Italia, Tour de France oraz La Vuelta.
Początek sezonu 2016/2017 w skokach narciarskich okazał się rekordowy dla Eurosportu 1. Kanał odnotował najlepsze wyniki oglądalności zarówno w grupie 4+, jak i w komercyjnej, pobijając dotychczasowe rekordy z 2007 i 2013 roku. Relacje na żywo śledziło średnio 473 tys. widzów, co oznacza wzrost o 74 proc. w stosunku do poprzedniego roku oraz wynik o 26 proc. lepszy niż w 2013 r., gdy Eurosport odnotował rekordowy wynik oglądalności konkursów pierwszej części sezonu.
Dużym sukcesem w mijającym roku okazało się uruchomienie Eurosport Experience, nowoczesnego produktu, który w unikalny sposób umożliwia wyeksponowanie marki w kontekście najważniejszych wydarzeń sportowych.
W związku z rozgrywkami Euro 2016, we współpracy z T-Mobile utworzyliśmy Wirtualne Studio Eksperckie, które umożliwiało kibicom śledzenie komentarzy ekspertów przed i po każdym meczu za pośrednictwem streamingu na Facebooku. Dodatkowym działaniem, które zaangażowało widzów był konkurs, w którym uczestnicy mogli przesyłać samodzielnie nakręcone filmiki pod hasłem "Life is for sharing".
W lipcu ruszyła również kampania Tour de ŠKODA organizowana wspólnie ze ŠKODA Polska. W trakcie Tour de France uruchomiliśmy internetowe studio eksperckie, które pozwoliło fanom zajrzeć do kuluarów wyścigu i w zupełnie nowy sposób doświadczać sportowych emocji. Za pośrednictwem platformy Eurosport oraz na Facebooku widzowie mogli śledzić postępy kolarzy dzięki relacjom komentatorów oraz wziąć udział w konkursie sprowadzającym wiedzę na temat marki ŠKODA, wyścigu Tour de France oraz kolarstwa.
Natomiast z okazji trwających rozgrywek Bundesligi, Eurosport i AUDI Polska przygotowały konkurs dla fanów piłki nożnej. Do wygrania jest wyjątkowa nagroda - wyjazd samochodem AUDI na wybrane mecze Bayernu Monachium, w barwach którego występuje Robert Lewandowski. Akcja potrwa do 31 grudnia br.
- - - - - -
Należąca do Discovery Grupa Eurosport to platforma, która łączy kibiców i sportowców wokół największych wydarzeń sportowych. Kanały Eurosport 1, Eurosport 2 i Eurosportnews docierają do 243 milionów odbiorców w 99 krajach Europy, Azji i Pacyfiku, Afryki i Bliskiego Wschodu. Eurosport.com jest największą w Europie siecią stron internetowych odwiedzaną przez 23 mln użytkowników miesięcznie. Eurosport Player dostępne w 52 krajach narzędzie zapewniające dostęp do największych imprez sportowych o dowolnej porze i na dowolnym urządzeniu. Eurosport Events zajmuje się zarządzaniem i promocją międzynarodowych imprez sportowych. Więcej informacji: corporate.eurosport.com.
O Discovery Communications
Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) zaspokaja ciekawość i angażuje konsumentów na całym świecie poprzez portfolio najwyższej jakości kanałów dokumentalnych, sportowych oraz dziecięcych. Za pośrednictwem telewizji płatnej i platform niekodowanych Discovery dociera do ponad 3 mld widzów ogółem w ponad 220 państwach i terytoriach. Portfolio nadawcy obejmuje międzynarodowe marki telewizyjne, m.in. Discovery Channel, TLC, ID, Animal Planet, Discovery Science i Turbo/Velocity, jak również amerykański kanał OWN: Oprah Winfrey Network, a także Discovery Kids w Ameryce Łacińskiej oraz Eurosport, wiodącą platformę sportową w Europie, transmitującą wydarzenia atrakcyjne dla lokalnego odbiorcy. Discovery dociera do swoich widzów za pośrednictwem wielu ekranów, z wykorzystaniem materiałów stworzonych z myślą o kanałach cyfrowych (Discovery VR), rozwiązań OTT (Eurosport Player, Dplay) oraz TV Everywhere (aplikacje GO, Discovery K!ds Play). W regionie CEEMEA (Europa Środkowa i Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka), Discovery za pośrednictwem 20 kanałów dociera do 552 milionów widzów ogółem w 112 krajach i terytoriach, emitując programy tłumaczone na 21 języków.