Fort Wola przez lata stał opustoszały. Teraz otworzy się na nowo

​Fort Wola, zamknięte w 2017 roku warszawskie centrum handlowe, po sześciu latach otwiera się na nowo. W ofercie centrum znajdzie się między innymi supermarket Kaufland, siłownia Zdrofit czy pierwszy w Polsce sklep znanej niemieckiej sieci Woolworth.

16 lutego, w tłusty czwartek, po raz drugi otwiera się centrum handlowe Fort Wola. Warszawska galeria powstała ponad 20 lat temu, w 2001 roku. Została wybudowana w pierwszym okresie intensywnego rozwoju tego typu obiektów w Polsce.  

Kiedy Fort Wola przestał cieszyć się popularnością, podjęto decyzję o jego zamknięciu. Od 2017 roku liczący 30 tys. metrów kwadratowych budynek na pograniczu Woli i Bemowa stał pusty. 

Sprawdzamy, jaki pomysł na nowe życie centrum mają autorzy projektu jego przebudowy, firma Mayland Real Estate. 

Nowe otwarcie Fortu Wola

Przed ponownym otwarciem centrum handlowe zostało wyremontowane i poddane modernizacji. Nowy Fort Wola będzie dwupiętrowy i pomieści 72 sklepy oraz lokale usługowe. 

Reklama

Jak wskazują przedstawiciele firmy, wnętrze obiektu przeszło gruntowną metamorfozę, tak, by bardziej odpowiadać współczesnym trendom. Poniżej prezentujemy wybrane wizualizacje:

Autorzy projektu dodają jednak, że podczas modernizacji nie zabrakło nawiązania do historii Woli. Jednym z centralnych punktów odnowionego food courtu będzie trzymetrowa żyrafa. Inspiracją były przeprowadzone w 1968 r. Biennale Rzeźb z Metalu, podczas których artyści tworzyli dzieła ze złomu przekazanego przez fabryki wolskie. Jedną z nich była właśnie znana mieszkańcom żyrafa. 

Fort Wola zyska też nowe logo. Dotychczasowy szyld centrum powędrował do muzeum neonów, gdzie zostanie poddany renowacji i zostanie jednym z eksponatów. 

Lokalne centrum

Fort Wola mieści się przy jednej z głównych ulic Warszawy - Wolskiej, przechodzącej w ul. Połczyńską, tuż przed skrzyżowaniem z ulicą Powstańców Śląskich. 

O ile pierwszy Fort Wola był przykładem ówczesnej koncepcji centrów handlowych, czyli celem całodniowych wypraw gromadzących mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości, autorzy nowego projektu mają inny pomysł na centrum. Nowy Fort Wola ma być miejscem nakierowanym głównie na osoby z najbliższej okolicy, załatwiające codzienne sprawy. 

"W najbliższej okolicy Fortu obserwowany jest stały wzrost liczby ludności w ciągu ostatnich siedmiu lat. Położone w bezpośrednim sąsiedztwie nowe osiedla: Jana Kazimierza i Fort Wola to 5 286 lokali mieszkalnych oddanych w ciągu ostatnich pięciu lat" - podaje firma. I to właśnie na klientów z nowych osiedli na Woli liczą twórcy nowego Fortu Wola. 

"Zmiany otoczenia i budowa nowych osiedli mieszkaniowych sprawiła, że potencjał klientów centrum mieszkających w strefie oddalonej o 5 minut to ok. 60 tys. osób. To w głównej mierze dla tych klientów odmieniony Fort Wola oddaje do dyspozycji bogatą ofertę handlowo-usługową" - wskazuje Mayland Real Estates. 

Fort Wola - sklepy

Największym sklepem z Forcie Wola będzie spożywczy market Kaufland. Zajmie powierzchnię ponad 5,2 tys. metrów kwadratowych.

Kolejnym dużym najemcą jest HalfPrice. Salon tej firmy liczy ponad 2,25 tys. metr kwadr. Na terenie centrum znajdzie się także 1000-metrowy sklep sieci odzieżowej Sinsay oraz sklepy CCC, Cropp i House.  

Pozostałymi najemcami będą m.in. sklepy wielobranżowe Dealz, Pepco i TEDI, drogerie Hebe i Rossmann, sklep zoologiczny MaxiZoo oraz Empik. 

W centrum dostępne będą również punkty usługowe, siłownia Zdrofit i strefa zabaw dla dzieci, czyli liczący ponad 600 metrów kwadratowych Fort Kids. 

Kolejne sklepy i punkty usługowe otworzą się w Forcie Wola w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Będzie to między innymi pierwszy w Polsce sklep niemieckiej sieci Woolworth. 

Martyna Maciuch

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: handel | centra handlowe | inwestycje | Warszawa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »