Futbol: 3 miliony dolarów za 30 sekund
Tegoroczny Super Bowl XLV - finał rozgrywek futbolu amerykańskiego - drugi kolejny raz ustanowił rekord telewizyjnej "oglądalności". Mecz Green Bay Packers - Pittsburgh Steelers widziało w USA 111 mln ludzi.
Rok temu spotkanie New Orleans - Indianapolis zgromadziło przed odbiornikami 106,5 mln widzów (CBS). Finał serialu "M-A-S-H" jest teraz na trzecim miejscu (prawie 106 mln), a prowadził w tej klasyfikacji od 28 lutego 1983 roku...
Finał pokazywała telewizja Fox. W tym sezonie widownia gromadząca się przed telewizorami w czasie meczów futbolu amerykańskiego (NFL) w programach stacji CBS, Fox i NBC była rekordowa, wyższa o 13 proc. niż w poprzednich rozgrywkach i o 24 proc. niż pięć lat temu. Niektóre pojedynki miały 20-milionową frekwencję.
30-sekundowa reklama w trakcie finału w Dallas kosztowała... 3 mln dolarów. Pieniądze te wydatkowali m.in. Volkswagen, Audi, Chrysler, gigant przemysłu piwowarskiego Anheuser-Busch/InBev (pięć reklam), Bridgestone, CocaCola i Pepsi. Wpływy z tego tytuły wyniosły setki milionów dolarów.
Krzysztof Mrówka