Gliwicka fabryka Opla przyjmie ponad 300 nowych pracowników.
General Motors Manufacturing Poland przygotowuje się do produkcji nowej generacji modelu Astra i planowanym uruchomieniem trzeciej zmiany. Przyjęcia oznaczają wzrost zatrudnienia w zakładzie o ok. 10 proc.
Są potrzebni w związku z przygotowywanym rozpoczęciem produkcji nowej generacji modelu Astra i planowanym uruchomieniem trzeciej zmiany. Przyjęcia oznaczają wzrost zatrudnienia w zakładzie o ok. 10 proc.
Jak poinformował PAP w poniedziałek dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak, choć rozpoczęcie produkcji piątej generacji astry w Gliwicach zaplanowane jest pod koniec 2015 r., nowozatrudnieni pracownicy podejmą pracę na początku roku.
"To nasze dodatkowe zatrudnienie jest w związku z wdrożeniem trzeciej zmiany w przyszłym roku. Musimy ściągać z rynku najlepszych, najbardziej zaangażowanych i zmotywowanych pracowników" - powiedział PAP Korpak.
Zaznaczył, że grupa ok. 300 przyjmowanych pracowników uzupełni posiadane zasoby firmy. Część pracowników gliwickiego Opla, która czasowo pozostawała w nadmiarze wobec potrzeb, ostatnio pracowała w innych zakładach General Motors w Europie.
Prócz tego w Gliwicach podejmie pracę część dotychczasowych pracowników z Tychów. Zatrudniający ok. 500 osób, tyski zakład General Motors Manufacturing Poland (dawna fabryka silników Isuzu w Tychach) połączono w listopadzie ub. roku z fabryką w Gliwicach, tworząc jedną spółkę z dwoma oddziałami.
Łącznie na trzeciej zmianie w Gliwicach będzie prawdopodobnie pracowało ok. 800 osób. Grupę ok. 300 pracowników czekających na powrót z zagranicy, a także ok. 200-300 osób z Tychów, uzupełni właśnie 300 osób, które firma chce pozyskać z rynku. Wszystkie nowe miejsca pracy dotyczą stanowisk produkcyjnych. Rekrutację będzie prowadziła zewnętrzna firma.
Gliwicki zakład General Motors Manufacturing Poland produkuje obecnie czwartą generację opla astry i opla cascadę. Zakład zatrudnia ok. 3 tys. pracowników. Produkcja odbywa się w systemie dwuzmianowym. Zwiększenie zatrudnienia jest potrzebne wobec wprowadzenia kolejnej generacji astry i oczekiwanego wzrostu wielkości produkcji.
O powierzeniu gliwickiemu zakładowi produkcji astry piątej generacji władze koncernu poinformowały we wrześniu ub. roku. Podano wówczas, że inwestycje związane z jej uruchomieniem pochłoną ponad 200 mln euro, zakład zostanie m.in. rozbudowany o jedną halę, gdzie znajdzie się spawalnia.W lutym br. General Motors poinformował też o planach zainwestowania w Tychach 250 mln euro w uruchomienie produkcji silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 l. Ich produkcja ma ruszyć w 2017 r. W czasie, gdy w Tychach przygotowywane będzie odpowiednie zaplecze, tamtejsi pracownicy mają być przesuwani do Gliwic.
Firma General Motors Poland rozpoczęła działalność produkcyjną w 1994 r., kiedy uruchomiono w Warszawie montaż astry, a następnie - od 1998 r. - vectry. Warszawska montownia zakończyła działalność w czerwcu 2000, kiedy głównym ośrodkiem produkcyjnym General Motors w Polsce stała się otwarta w październiku 1998 r. fabryka w Gliwicach. To jeden z najnowocześniejszych zakładów koncernu na świecie. Zajmuje 74 hektary, z czego 14,5 ha to budynki.
GM zainwestował w Opel Polska (obecnie General Motors Manufacturing Poland) ok. 1 mld euro, a pierwszym produkowanym tu modelem była astra classic. Od listopada 2009 r. w Gliwicach powstaje astra IV w wersji pięciodrzwiowej, a od października 2011 r. również trzydrzwiowa astra GTC. Od 2012 r. wytwarzana jest astra IV w wersji sedan, a od lutego 2013 r. kabriolet cascada.