Reklama

Gremi Media prowadzi rozmowy z Wróblewskim ws. Presspubliki

Spółka Gremi Media prowadzi rozmowy z Tomaszem Wróblewskim, byłym redaktorem naczelnym "Dziennika Gazety Prawnej", o objęciu przez niego stanowiska wiceprezesa i członka zarządu w Presspublice, wydawcy m.in. dziennika "Rzeczpospolita". Poinformował o tym w czwartek PAP doradca Gremi Media Jarosław Knap.

Od czwartku Wróblewski nie kieruje już redakcją "Dziennika Gazety Prawnej".

Reklama

Zarząd spółki Infor Biznes, do której należy "Dziennik Gazeta Prawna", oświadczył w czwartek: - W związku z podjęciem kroków zmierzających do zakończenia współpracy Infor Biznes z Tomaszem Wróblewskim, od dziś pracami redakcji "Dziennika Gazety Prawnej" kieruje pierwszy zastępca redaktora naczelnego Jadwiga Sztabińska.

Pod koniec września prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraziła zgodę na przejęcie przez Gremi Media kontroli nad spółką Mecom Poland Holdings, która kontroluje spółkę wydającą dziennik "Rzeczpospolita".

Na początku lipca należąca do krakowskiego przedsiębiorcy Grzegorza Hajdarowicza spółka Gremi Media poinformowała, że kupiła spółkę Mecom Poland, która jest właścicielem 51,01 proc. udziałów w Presspublice, wydawcy m.in. "Rzeczpospolitej". Około 49 proc. ma Przedsiębiorstwo Wydawnicze "Rzeczpospolita", które jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa.

Hajdarowicz zobowiązał się do zapłaty funduszowi Mecom 80 mln zł za udziały w Presspublice. "Transakcja dotycząca przejęcia udziałów jest realizowana zgodnie z umową" - zapewnia PAP doradca Gremi Media.

W połowie lipca Gremi Media złożyła list intencyjny w resorcie skarbu z propozycją rozpoczęcia rozmów o należących do Skarbu Państwa udziałach w Presspublice.

PWR zaprosiło inwestorów 12 sierpnia do negocjacji w tej sprawie. Pod koniec sierpnia minął termin na składanie ofert wstępnych. Z nieoficjalnych informacji wynika, że złożył ją tylko Hajdarowicz.

Na 60,5 mln zł wyceniano ich wartość - podał w sierpniu Presserwis.

Presspublica to wydawca m.in. dziennika "Rzeczpospolita", gazety "Parkiet", tygodnika "Uważam Rze".

Grupa Gremi jest od prawie dwóch lat właścicielem tygodnika "Przekrój" i miesięcznika "Sukces". Za pierwsze cztery miesiące tego roku strata spółki wyniosła 8 mln 587 tys. zł. Przychody grupy w 2010 roku osiągnęły 220,9 mln zł, a zysk 8,1 mln zł.

Sprawdź bieżące informacje z rynku mediów na stronach Biznes INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »