Groupon zwróci pieniądze klientom Alba Tour

Turyści, którzy wykupili wakacje w biurze Alba Tour, poprzez stronę Groupon.pl, będą mogli odzyskać pieniądze lub wybrać inną ofertę dostępną na stronie. Komunikat w tej sprawie wydał zarząd Groupon Polska. Alba Tour zawiesiło działalność w czwartek, a jego właściciel zniknął.

Zarząd Groupon Polska na swojej stronie internetowej zapowiada pomoc dla użytkowników Groupon.pl, którzy wykupili przez tę stronę wycieczkę z biura podróży Alba Tour Polska, które dwa dni temu zawiesiło działalność. "Klienci, którzy wykupili jedną z ofert Alba Tour Polska, jednak nie wpłacili pozostałej kwoty na konto Alba Tour Polska, otrzymają pełny zwrot pieniędzy wpłaconych do Groupon Polska" - pisze w komunikacie zarząd.

Groupon zrekompensuje również straty klientom, którzy już wpłacili całą sumę na konto upadłego biura. W ciągu 30 dni mogą wybrać na blogu inny wyjazd lub też odzyskać pieniądze nie tylko wpłacone na konto Groupona, ale i Alba Tour Polska. "Opracowując powyższe propozycje, kierowaliśmy się przede wszystkim dobrem klientów oraz chęcią odzyskania ich zaufania. Wprawdzie obowiązujące przepisy obligują nas jedynie do zwrotu środków wpłaconych przy zakupie kuponu, jednak postanowiliśmy wziąć pełną odpowiedzialność za udane wakacje klientów Groupon" - tłumaczy swój krok zarząd.

Reklama

W czwartek biuro Alba Tour Polska poinformowało, że zawiesiło swoją działalność i w najbliższym czasie nie będą realizowane kolejne wyjazdy. Tego dnia wielkopolski samorząd, po informacjach otrzymanych od klientów biura, zdecydował, że sprowadzi do Polski turystów, którzy przebywają w Egipcie. Nawet 3 tys. osób może być poszkodowanych przez poznańskie biuro.

_ _ _ _

437 klientów biura Alba Tour, które zawiesiło swoją działalność, przyleciało na koszt Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego do Polski. Akcja sprowadzania turystów do kraju została zakończona - powiedział w sobotę PAP Tomasz Wiktor z urzędu marszałkowskiego.

W piątek i sobotę przylecieli do Katowic i Warszawy klienci Alba Tour z Egiptu.

"Przewieźliśmy wszystkich poszkodowanych, którzy przebywali na wakacjach. Akcja ściągania turystów została przez nasz urząd zakończona" - poinformował w sobotę PAP Dyrektor Departamentu Sportu i Turystyki Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu Tomasz Wiktor.

Z liczby 437 sprowadzonych z Egiptu osób 411 to klienci Alba Tour a 26 to osoby korzystające z samolotów wynajętych przez to biuro podróży.

Koszt transferu tych osób do Polski to ok. 600 tys. zł. Według Wiktora urząd będzie miał problem z odzyskaniem tych pieniędzy. Ubezpieczenie biura opiewa bowiem na 209 tys. zł. Transferem z hoteli w Egipcie na lotnisko zajęła się firma Alfa Star, której także zapłaci urząd marszałkowski.

Według marszałka wielkopolskiego Marka Woźniaka to, że tak sprawnie udało się przeprowadzić akcje sprowadzania poszkodowanych turystów wynikało z szybkiej decyzji o uruchomieniu środków z rezerwy budżetowej województwa.

"Myślę, że możemy być zadowoleni z bardzo sprawie przeprowadzonej akcji. Nie zawahaliśmy się z zamówieniem samolotów i to było kluczowym elementem całej akcji. Pieniądze były duże, ale gdybyśmy ich nie wydali natychmiast, to LOT wyczarterowałby samoloty na inne linie i akcja mogła być bardziej skomplikowana i długotrwała" - powiedział w sobotę PAP marszałek Marek Woźniak.

Wielkopolski samorząd zapowiedział, że będzie pośredniczył w staraniach klientów biura podróży o uzyskanie odszkodowania. Na stronie internetowej urzędu zamieszczony jest wniosek o uzyskanie odszkodowania.

Poznańska policja prowadzi postępowanie sprawdzające, czy nie doszło do oszustwa, jakiego biuro podróży mogło się dopuścić wobec klientów.

Poszkodowane przez Alba Tour są także 3 tysiące osób, które wykupiły wycieczki w biurze, ale już z nich nie skorzystają.

W czwartek firma poinformowała, że zawiesiła swoją działalność i w najbliższym czasie nie będą realizowane kolejne wyjazdy. Alba Tour to biuro podróży, które zostało zarejestrowane na początku roku, jego właścicielem jest obywatel Egiptu.

Jak poinformowała w piątek PAP spółka Groupon Polska, klienci, którzy za jej pośrednictwem wykupili ofertę biura podróży Alba Tour, otrzymali propozycję zamiany na inną, równoważną wycieczkę z katalogu Groupon Travel lub zwrot 100 proc. wpłaconej kwoty podstawowej. Jak poinformował PAP przedstawiciel firmy Artur Bednarz, wycieczki w Alba Tour za pośrednictwem Groupona wykupiło ok. 3 tys. osób. Z czego ok. 1,5 tys. nie mogło skorzystać z wykupionej oferty. Na zwrot dokonanych przez klientów wpłat Groupon planuje przeznaczyć 1 mln zł.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Groupon | biuro podróży | wakacje | alby | czwartek | alba
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »