Grupa o2 idzie na giełdę
Grupa o2, wydawca m.in. o2.pl, Pudelek.pl i Wrzuta.pl, zamierza zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Spółka planuje ekspansję w nowych segmentach rynku reklamy internetowej, w tym również poprzez akwizycje. Pierwsza oferta publiczna akcji Grupy o2 może nastąpić już za kilka tygodni.
- Zależy nam, aby akcje Grupy o2 były plasowane w możliwie najlepszym momencie, dlatego głównym wyznacznikiem najbliższych działań będzie aktualna koniunktura na rynku. Środki od inwestorów przeznaczymy na rozwój posiadanych oraz tworzenie nowych serwisów poszerzających naszą aktualną ofertę reklamową. Ponadto, nie wykluczamy przejęć interesujących podmiotów z naszej branży - komentuje Jacek Świderski, współzałożyciel i członek zarządu Grupy o2.
Grupa o2 jest jednym z największych podmiotów na rynku reklamy internetowej w Polsce. Oferta spółki obejmuje cztery główne segmenty: Display i Wideo, Mailing oraz Social Media. W tym roku Grupa o2 objęła 30 proc. akcji notowanej na rynku NewConnect spółki Socializer SA, która specjalizuje się w działaniach reklamowych na Facebooku.
W portfolio Grupy o2 znajduje się około 70 serwisów internetowych, wśród których najpopularniejsze są: o2.pl, Pudelek.pl, Wrzuta.pl, Kafeteria.pl. Łączna miesięczna liczba użytkowników tych serwisów to blisko 10 milionów (dane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius). Poczta o2 wchodząca również w skład tego portfolio jest obecnie użytkowana przez około 5 mln internautów.