Grupa Polsat Plus podsumowuje 2022 rok. "Wsparcie dla Ukrainy, czysta energia, rozwój sieci 5G"

W 2022 r. Grupa Polsat Plus konsekwentnie rozwijała filary telekomunikacji, kontentu i czystej energii oraz angażowała się w pomoc obywatelom Ukrainy. Na ten ostatni cel przeznaczyła łącznie kilkadziesiąt milionów złotych.

Najważniejsze wydarzenia w 2022 r.

- Grupa Polsat Plus angażowała się w pomoc obywatelom Ukrainy, m.in. zapewniała uchodźcom bezpłatne usługi telekomunikacyjne i telewizyjne oraz dołączyła do akcji "Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy". Łącznie na inicjatywy zapewniające wsparcie naszym sąsiadom przeznaczyła w 2022 r. kilkadziesiąt milionów złotych. 

- W zasięgu sieci 5G Plusa znajduje się już ponad 20 mln mieszkańców Polski w ponad 1000 miejscowościach. 

- Atrakcyjne oferty łączone z serwisem Disney+ w Polsat Box, sieci Plus, Netii i Polsat Box Go.

Reklama

- Telewizja Polsat - pierwsza prywatna, niezależna telewizja w Polsce - obchodziła 30-lecie swojej działalności i niezmiennie zapewnia milionom swoich widzów najlepszą rozrywkę, emocjonujący sport i rzetelne, wiarygodne informacje.

- W Centrum Produkcji Filmowej i Telewizyjnej Grupy Polsat Plus uruchomione zostało siódme, a zarazem największe i najnowocześniejsze studio telewizyjne w Polsce o powierzchni 2400 m kw. i wysokości 18 m. Można w nim realizować projekty filmowe, telewizyjne, wydarzenia sportowe, koncerty i widowiska z udziałem nawet 2200 osób.

- Przedłużenie o 10 lat współpracy z Volleyball World - zapewnienie widzom dostępu do wszystkich najważniejszych międzynarodowych siatkarskich rozgrywek kobiecych i męskich, w tym przede wszystkim mistrzostw świata.

- W czwartym kwartale 2022 r. liczba użytkowników serwisów internetowych Grupy Polsat-Interia wzrosła rok do roku o niemal 700 tys., do 21,2 mln.

- Zaangażowanie w realizację wspólnie z ZE PAK projektów farm wiatrowych na lądzie o łącznej zainstalowanej mocy sięgającej blisko 300 MW.

- Premiera polskiego zeroemisyjnego autobusu zasilanego zielonym wodorem. NesoBus woził testowo pasażerów w kilku polskich miastach: Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu, Koninie i Warszawie oraz otrzymał medal na targach TransExpo 2022 w Kielcach.

- Budowa fabryki autobusów wodorowych w Świdniku oraz ogólnodostępnych stacji tankowania zielonego wodoru.

- Grupa Polsat Plus obniżyła ślad węglowy o 84 proc., a 100 proc. zużywanej przez spółki z Grupy energii pochodziło ze źródeł nisko- i zeroemisyjnych.

- Nabycie 70 proc. udziałów w spółce Antyweb.pl - serwis Antyweb.pl, jeden z najważniejszych serwisów w Polsce piszący o tym, co dzieje się w polskim i światowym internecie, dołączył do Grupy i wzmocnił jej segment online.

- Nabycie wyjątkowego projektu deweloperskiego zlokalizowanego w centrum Warszawy - Portu Praskiego.

- Rekordowa emisja obligacji o wartości 2,67 mld zł powiązanych z celami zrównoważonego rozwoju zgodnie z międzynarodowym standardem ICMA.

- W 2022 r. konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię. W zasięgu sieci 5G Plusa jest już ponad 20 mln mieszkańców Polski. Inwestujemy w ofertę programową, w tym najlepszy sport i nowe seriale. Zgodnie z zapowiedziami dynamicznie rozwijaliśmy projekty z nowego segmentu Czystej Energii - mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. 

Segment usług B2C i B2B - konsekwentna realizacja strategii multiplay

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego wzrósł rok do roku o 3,8 proc. do 71,7 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) niezmiennie utrzymuje się na bardzo niskim poziomie 7 proc. w skali roku.

- Skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów. Stabilna baza 2,5 mln abonentów, czyli 41 proc. wszystkich naszych klientów, korzysta z ofert multiplay - mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu Grupy Polsat Plus ds. strategii. 

- Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych ARPU we wszystkich segmentach klienckich jest w trendzie wzrostowym, co jest zasługą m.in. popularyzacji 5G oraz ofert łączonych z serwisem Disney+. Na niezmiennie niskim poziomie 7% utrzymuje się wskaźnik odejść klientów - dodaje.

Grupa Polsat Plus obsługuje blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie usług komunikacyjnych i teleinformatycznych średni przychód od tych klientów wynosił ponad 1,4 tys. zł miesięcznie.

Segment mediowy: telewizja i online

Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w 2022 r. wyniosła 22,5 proc. - 7,9 proc. kanału głównego Polsat i 14,7 proc. kanałów tematycznych. 

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły w całym roku o 1,3 proc. do 1,3 mld zł, a udział w rynku reklamy TV do 28,7 proc.. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali 2 mld odsłon stron.

- W 2022 r. osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności pomimo niekorzystnego wpływu procesu przejścia na standard DVB-T2 w naziemnej telewizji cyfrowej. Na dotkniętym spadkami rynku nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu wzrosły rok do roku - mówi Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

 - W czwartym kwartale 2022 r. liczba użytkowników naszych serwisów internetowych, z Interia.pl na czele, wzrosła rok do roku o niemal 700 tys., do ponad 21 mln. Zgodnie z planem kontynuujemy budowę naszej pozycji na rynku wydawców online - dodaje.

Rozwój projektów w segmencie czystej energii

W 2022 r. Grupa Polsat Plus we współpracy z ZE PAK zgodnie z założeniami Strategii 2023+ dynamicznie rozwijała projekty w nowym obszarze Czystej Energii, związane z produkcją zielonej energii oraz budową pełnego łańcucha wartości zielonego wodoru.

- Dynamicznie rozwijamy projekty OZE. Aktualnie realizujemy szereg projektów farm wiatrowych na lądzie o łącznej mocy ok. 300 MW. Planujemy rozbudowę farmy słonecznej w Brudzewie, która w zeszłym roku wyprodukowała 78 GWh zeroemisyjnej energii elektrycznej zasilającej m.in. sieć nadajników służących sieci Plus - mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu Grupy Polsat Plus ds. strategii. 

- Jeszcze w tym roku chcemy uruchomić pełny łańcuch wartości zielonego wodoru. Instalowany jest pierwszy elektrolizer do produkcji wodoru, mamy pierwsze wozy do jego transportu. W Świdniku powstaje fabryka naszych autobusów wodorowych, wygraliśmy pierwszy przetarg na dostawę 20 NesoBusów dla Rybnika i budujemy ogólnodostępne stacje tankowania zielonego wodoru - dodaje.

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus

Pomimo niekorzystnego otoczenia makroekonomicznego Grupa Polsat Plus osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody w 2022 r. wzrosły o blisko 4 proc. do poziomu blisko 13 mld zł, skorygowany zysk EBITDA wyniósł ok. 3,4 mld zł, a zysk netto - 900 mln zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia wyniósł 2,86x (dług netto/EBITDA LTM).

- Sukcesywna budowa ARPU we wszystkich segmentach klienckich przełożyła się na wzrost przychodów detalicznych. Dynamicznie rosły również przychody ze sprzedaży sprzętu. W segmencie mediowym pozytywny wpływ na przychody miały rosnące przychody reklamowe, od operatorów oraz ze sprzedaży licencji - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela ds. finansowych. 

- Nieprzerwanie inwestujemy w jakość naszej oferty programowej - najlepszy sport, nowe seriale, atrakcyjną ramówkę. Wysoki poziom generowanej gotówki umożliwia nam realizowanie inwestycji w nowy segmencie czystej energii - podsumowuje. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polsat | Grupa Polsat Plus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »