Reklama

GUS: Luty kolejnym miesiącem pogorszenia nastrojów konsumenckich

W lutym 2012 roku, podobnie jak w ostatnich miesiącach ubiegłego roku, zanotowano pogorszenie nastrojów konsumenckich - podał GUS w czwartek w komunikacie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) pogorszył się w lutym o 3,0 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie minus 29,8 pkt proc. Poziom tego wskaźnika jest niższy o 4,8 pkt proc. od wyniku z lutego poprzedniego roku.

"Na obniżenie wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej wpłynęło pogorszenie wszystkich badanych czynników. Najbardziej pogorszyły się oceny dotyczące zaistniałych (o 5,4 pkt proc.) oraz oczekiwanych (o 3,9 pkt proc.) zmian w sytuacji ekonomicznej kraju i zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych (także o 3,9 pkt proc.). W mniejszym stopniu pogorszyły się oceny obecnego dokonywania ważnych zakupów (o 1,7 pkt proc.), a oceny oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych pozostały na podobnym poziomie" - napisano w komentarzu do badania.

Reklama

"Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 2,5 pkt proc. i ukształtował na poziomie minus 36,5 pkt proc. Wartość tego wskaźnika była niższa niż przed rokiem o 7,3 pkt proc." - dodano.

Z badań GUS wynika, że niższy poziom wyprzedzającego wskaźnika ufności konsumenckiej wynikał głównie ze znacznego pogorszenia ocen oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia (o 4,1 pkt proc.) oraz sytuacji ekonomicznej kraju.

"Mniej znaczący był wpływ niekorzystnych ocen dotyczących perspektyw oszczędzania pieniędzy (pogorszenie ocen o 2,0 pkt proc.)" - napisano.

Dowiedz się więcej na temat: koniunktura | wskaźnik | GUS

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »