Hamburger jak Uber. Amerykańska sieć fast food wprowadzi nowy system

Amerykańska sieć fast food Wendy's wprowadzi nowy, nietypowy dla branży system cen. Ma on przypominać ten, jaki znamy na przykład z aplikacji Uber czy innych tego typu. Zmiany w menu ma umożliwiać zastosowanie sztucznej inteligencji.

Restauracja z jedzeniem typu fast food Wendy's wprowadzi dynamiczne ceny w 2025 roku. Informację, podaną przez sieć, przekazują amerykańskie media. Model ma przypominać ten znany z aplikacji do zamawiania taksówek - podaje USA Today. Jak wyjaśnia portal, to oznacza, że ceny w Wendy's będą się zmieniać w zależności od lokalizacji, pory dnia i popytu. Spółka wskazuje także, że ceny mogą być zmieniane w zależności od... pogody.

O planach spółki poinformował w lutym podczas publikacji kwartalnych wyników dyrektor zarządzający Wendy's, Kirk Tanner.

Ulubiony napój droższy w godzinach szczytu. "Nie podoba mi się ten pomysł"

"Jak już wcześniej informowaliśmy, dokonujemy znacznych inwestycji w technologię, aby przyspieszyć cyfryzację naszego biznesu" - potwierdziła firma w oświadczeniu przesłanym "USA Today". "Oprócz rozwoju naszego programu lojalnościowego, jedną z innych korzyści wynikających z tych inwestycji będzie elastyczność łatwiejszej zmiany menu oraz oferowanie naszym klientom rabatów dzięki innowacjom takim jak cyfrowe tablice menu, które zostaną wprowadzone w w niektórych naszych restauracjach w USA" - dodano.

Reklama

W oświadczeniu podano, że nowe funkcje Wendy's będzie testować już od przyszłego roku. Inwestycja ma pochłonąć 20 mln dolarów. Ma zostać przeprowadzona z wykorzystaniem technologii AI - podała sieć. Już teraz w niektórych restauracjach z opcją drive-thru jest dostępny oparty na sztucznej inteligencji chat-bot, obsługujący klientów. 

Firma spodziewa się dzięki systemowi osiągnięcia wyższych zysków. Jednak już pojawiają się pierwsze krytyczne głosy. "Mnie na pewno nie podoba się pomysł, że mój ulubiony napój i kanapka będą droższe w godzinach porannego szczytu. Może nawet zacznę wtedy podjeżdżać zamiast tego do pobliskiego McDonalda" - komentuje Emma Roth, dziennikarka amerykańskiego portalu technologicznego "The Verge".

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »