Handel online w USA. Ten poniedziałek był rekordowy
Amerykanie wydali ponad 3,07 mld dolarów na zakupy online w sieci w tzw. Cyberponiedziałek. Pomogły w tym większe niż oczekiwano obniżki cen oraz duży popyt na produkty elektroniczne i zabawki. Takiego Cyberponiedziałku jeszcze nigdy w USA nie było.
Urządzenia przenośne dały 26 proc. poniedziałkowej sprzedaży online. Badanie opiera się na analizie 200 mln wizyt klientów w 4500 sklepach internetowych.
Najlepiej sprzedawały się klocki firmy Lego "Wojny gwiezdne", domek marzeń lalki Barbie, 55-calowy telewizor Samsung 4K oraz iPad Mini.
Średnie obniżki cen w czasie Cyberponiedziałku w USA wyniosły 21,5 proc. Rok do roku wydatki Amerykanów zwyżkowały o 16 proc. Największy wzrost przychodów miał Amazon (21,1 proc.). Jego klienci w okresie od Święta Dziękczynienia (ostatni czwartek) do poniedziałku włącznie zamówili trzy razy więcej elektronicznych gadżetów, niż rok temu. Najlepiej sprzedawał się tablet Fire.
W czasie ostatniego weekendu z Czarnym Piątkiem w tradycyjnych sklepach sprzedaż spadła o 10,4 proc. rok do roku i wyniosła 20,43 mld dol.
Krzysztof Mrówka