Handel osiąga poziom sprzed pandemii

Jak poinformowała w komunikacie Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), obroty w centrach handlowych w okresie od maja do grudnia 2021 roku były o 0,75 proc. niższe niż w 2019 roku. W grudniu 2021 r. obroty osiągnęły poziom sprzed pandemii i były o 24 proc. wyższe niż w grudniu 2020 r.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Jak podano, od maja do grudnia 2021 roku średnia odwiedzalność centrów handlowych wyniosła odpowiednio 92 proc. i 127 proc. w porównaniu do 2019 i 2020 roku.

W grudniu ruch w centrach był o 12 proc. niższy niż w 2019 roku i o 22,6 proc. wyższy niż w 2020 r., a w styczniu 2022 r. niższy o 2 proc. niż w analogicznym miesiącu 2019 r.

 "Nieznacznie niższa niż przed pandemią odwiedzalność centrów handlowych jest normalnym zjawiskiem wynikającym z trwającej wciąż epidemii - w ostatnich tygodniach ponad milion Polaków znalazło się na kwarantannie lub w izolacji - oraz ciągle obowiązujących limitów i ograniczeń m.in. w dostępie do obiektów handlowych. Warto skupić się na obrotach, które są właściwym wskaźnikiem oceny kondycji branży, a obroty osiągają wyniki sprzed pandemii" - powiedział, cytowany w komunikacie, Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH.

Reklama

Prezentowane przez PRCH dane na temat odwiedzalności i obrotów w centrach handlowych pochodzą z ponad 100 obiektów handlowych, których powierzchnia stanowi ponad 33 proc. całego rynku w Polsce.

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) zrzesza blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług.

Jakie nastroje?

Wskaźnik nastrojów w handlu tradycyjnym w styczniu spadł w Polsce mdm o 20,9 pkt. do 15,2 pkt. - podała realizująca badanie M/platform.

Wyniki te są najniższe od początku badania.  Prognoza wskaźnika na luty wyniosła 30 pkt. i wzrosła o 7 pkt.

"Na takie postrzeganie sytuacji w handlu składa się wiele czynników: wysoka inflacja, gwałtowny wzrost cen paliw i energii oraz narastająca kolejna fala pandemii. Prognoza sytuacji na luty na poziomie 30 pkt. świadczy o tym, że prowadzący małe sklepy z rezerwą odnoszą się zmian wprowadzanych przez rząd w ramach tarczy osłonowej, zwłaszcza że regulacje mają mieć charakter tymczasowy" - napisano w komentarzu do badania.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »