Hausner rozpoczyna dyskusję

Rozpoczęła się debata na temat rządowego "Programu ograniczania i porządkowania wydatków publicznych". Ponad stu ekspertów, wydelegowanych m.in. przez organizacje pozarządowe, związki zawodowe czy zrzeszenia pracodawców będzie pracować w pięciu zespołach nad poszczególnymi obszarami potencjalnych oszczędności budżetowych. Debata będzie prowadzona także w internecie, dzięki specjalnej, interaktywnej stronie, służącej prowadzeniu debaty obywatelskiej.

Rozpoczęła się debata na temat rządowego "Programu ograniczania i porządkowania wydatków publicznych". Ponad stu ekspertów, wydelegowanych m.in. przez organizacje pozarządowe, związki zawodowe czy zrzeszenia pracodawców będzie pracować w pięciu zespołach nad poszczególnymi obszarami potencjalnych oszczędności budżetowych. Debata będzie prowadzona także w internecie, dzięki specjalnej, interaktywnej stronie, służącej prowadzeniu debaty obywatelskiej.

W opinii Hausnera, podstawowym założeniem powodzenia "Programu..." jest jego społeczna akceptacja. Temu ma służyć prowadzona na kilku poziomach debata. Prace zakończą się w grudniu przygotowaniem szczegółowych propozycji, porządkujących finansowo oraz instytucjonalnie te dziedziny.

- Dziś po raz pierwszy spotykały się dwa zespoły eksperckie, zajmujące się przygotowaniem rozwiązań w dwóch dziedzinach: rolniczych ubezpieczeń społecznych i aktywizacji zawodowej osób starszych - powiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej wicepremier Jerzy Hausner.

Reklama

Uzupełnieniem debaty eksperckiej, pozwalającym na uczestnictwo w konsultacjach jak najszerszym kręgom społeczeństwa, jest debata obywatelska. Będzie prowadzona za pomocą internetu - dzięki interaktywnej stronie internauci będą mogli zadawać pytania, zostawić swój komentarz, zabrać głos na forum czy wziąć udział w czacie. Strona www.debatapubliczna.gov.pl jest serwisem internetowym dla wszystkich, którzy są zainteresowani Programem. Tam zainteresowani znajdą również propozycje zawarte w "Programie..." oraz uzupełniającą go "Zieloną Księgę", zawierającą szczegółowe dane i informacje na temat finansów publicznych.

Jak zapewniają przedstawiciele rządu, przy proponowaniu konkretnych rozwiązań zostaną wzięte pod uwagę wszystkie e-maile i komentarze. Debata bowiem nie jest ograniczona do wąskiego grona ekspertów i polityków, a mają w niej wziąć udział wszyscy zainteresowani zmianami obywatele.

Na stronie będą zamieszczane również zapowiedzi wszystkich imprez, spotkań i konferencji związanych z prowadzoną debatą.

Nie posiadający dostępu do sieci będą mogli skorzystać z telefonów informacyjnych w MGPiPS, PFRON, KRUS, MSWiA, a od przyszłego tygodnia także w ZUS oraz w Ministerstwie Finansów.

- Przez cały czas trwania debaty będę także starał się dotrzeć do jak największej liczby Polaków, jeżdżąc i biorąc udział w otwartych spotkaniach z władzami lokalnymi, związkami zawodowymi, przedsiębiorcami, żeby przekonywać i tłumaczyć - dodał podczas konferencji wicepremier Hausner.

Dodatkowe płaszczyzny debaty to debata polityczna, do której zostaną zaproszone ugrupowania parlamentarne oraz liczące się pozaparlamentarne, a która rozpocznie się na przełomie listopada i grudnia, oraz debata medialna, tocząca się cały czas w telewizji, prasie i radiu.

- Nie będę upierał się przy żadnym, pojedynczym elemencie "Programu..." - stwierdził wicepremier Hausner - jestem otwarty na nowe propozycje. Interesuje mnie wynik, to znaczy zrównoważenie wydatków publicznych.

Centrum prasowe.net/Polska.pl
Dowiedz się więcej na temat: debata | wicepremier
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »