Hipermarkety zjadają marki

"Dziennik Gazeta Prawna" pisze, że towary sygnowane nazwami własnymi sieci handlowych są już równie dobrej jakości jak te z tradycyjnym logo. W dodatku cena jest niższa nawet o 40 procent. Ich sprzedaż rośnie i wypierają one z półek markowe produkty.

Odchodzą do przeszłości czasy, kiedy towary sprzedawane pod własnymi markami sieci handlowych kojarzyły się z niską ceną, ale i kiepską jakością. Teraz hipermarkety pod swoim logo zaatakowały górną półkę.

To dobra wiadomość dla konsumentów - nawet te lepsze produkty dzięki temu będą tańsze. Ale jednocześnie producenci mają powody do obaw. "Nasze dotychczasowe, tradycyjne marki są zagrożone" - przestrzegają.

"Dziennik Gazeta Prawna" przekonuje, że dla klientów sklepów im więcej towarów z logo sieci, tym lepiej. Są one bowiem od 20 do aż 40 procent tańsze od produktów tradycyjnych marek.

Sceptyczniej patrzą na to producenci, gdyż za wyższą jakość sieci handlowe nie chcą płacić wiele więcej niż wcześniej. "Dziennik Gazeta Prawna" dodaje, że spadek rentowności produkcji firmy muszą nadrabiać przyjmowaniem coraz większych zleceń od sieci handlowych.

Reklama

Coraz więcej polskich producentów, inwestując w swoje zakłady, zaczyna mieć poczucie, że robi to nie dla rozwoju swojej marki, ale dla marki sieci handlowych.

Obawy o to, że rozwój towarów pod markami własnymi sieci stanowi zagrożenie dla polskich brandów, mają niemal wszyscy wytwórcy.

Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

IAR/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »