Jak pochwalisz, to zarobisz i 20 tysięcy złotych

Wychwalając w internecie produkt lub usługę na zlecenie firmy lub agencji PR możemy zarobić nawet 20 tys. zł, twierdzi "Dziennik Gazeta Prawna". Na fałszywą pochwałę może się nabrać nawet trzech spośród czterech internautów.

Jak podaje gazeta - firmy i agencje PR coraz częściej zatrudniają wirtualnych klientów i płacą im za wychwalanie ich produktów w sieci. Taka działalność dorobiła się już nawet swojej nazwy - amplifying (z angielskiego - wzmacniający).

Profesjonalni amplifyierzy muszą umieć prowadzić wiarygodny dialog z potencjalnymi klientami, wykazać się profesjonalną wiedzą na temat zachwalanego produktu. Ich zadaniem jest codzienne przeczesywanie forów internetowych, blogów, a nawet portali społecznościowych w poszukiwaniu wpisów niekorzystnych dla ich klientów. No i oczywiście błyskawiczne ripostowanie.

Reklama

Ile się im płaci? Samo przejrzenie internetu każdego dnia kosztuje kilkaset złotych miesięcznie; monitoring połączony z oceną aktywności internautów to już wydatek od 3 do 10 tys. zł miesięcznie. A za usługę poszerzoną o wpisywanie profesjonalnych komentarzy zapłacić trzeba od 5 do nawet 20 tys. zł.

Tyle zarabiają najlepsi amplifyierzy - są oni praktycznie nie do namierzenia przez internautów.

Na to, że się firmom opłaca, taki oto przykład: gdy poczytny bloger Kominek w swoim wpisie skrytykował frytki zjedzone w jednym z punktów Burger Kinga, polski oddział firmy zafundował mu wartą 100 tys. zł wycieczkę po USA.

Kominek został ambasadorem marki Burger King i miał przez miesiąc komunikować się z fanami marki na Facebooku oraz opisywać podróż na swoim blogu. Akcja zakończyła się ogromnym sukcesem Burger Kinga.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: "Dziennik Gazeta Prawna" | tysiąc złotych
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »