Jakich rozwiązań potrzebuje branża public relations?

Przez dwa dni w Rzeszowie, inspiracji i bodźców do efektywnych działań komunikacyjnych, poszukiwać będą uczestnicy Kongresu Profesjonalistów Public Relations. To ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i osoby zajmujące się problematyką PR, odbędzie się w dniach 18-19 kwietnia br. O idei wydarzenia, tegorocznym programie i zmienionej formule, opowiada dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, organizator kongresów PR.

To kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów PR, tym razem w Rzeszowie. Co będzie tematem przewodnim wydarzenia?

- Przez wiele lat organizowałem Kongres Public Relations w Rzeszowie, potem przyszedł czas na Wrocław i Kongres Profesjonalistów. Po raz kolejny, tym razem w Rzeszowie, eksperci i pasjonaci dzielić się będą doświadczeniem i efektami własnej pracy. W ubiegłym roku rozmawialiśmy o nowych technologiach, mediach społecznościowych i innowacyjnych sposobach komunikowania. Ale te zmieniają się tak szybko, że uzasadniona jest rozmowa o przyszłości. Kongres to także możliwość wymiany poglądów. Spotykają się tu osoby prezentujące wyniki badań i projektów, które często nie były nigdzie wcześniej udostępniane. Szczególnie cenna jest dla nas również wymiana doświadczeń. Każde spotkanie dostarcza bodźców do nowych działań, potrafi inspirować. Poza tym jest doskonałą okazją do spotkań kuluarowych, na które na co dzień brakuje nam czasu. Taka integracja środowiska potrafi przynieść wiele korzyści. W tym roku chcemy szczególnie zaakcentować problematykę pozyskiwania środków na działania komunikacyjne z różnych dostępnych źródeł i programów. Chcemy przybliżać wiedzę o tym, aby wiele dobrych projektów nie lądowało w szufladzie z powodu niedoborów w budżecie.

Reklama

Kongresy Profesjonalistów PR słyną z tego, że przyciągają osoby, które można nazwać mianem autorytetów w branży, ludzi, którzy osiągnęli sukces na polu zawodowym. Kogo usłyszymy tym razem?

- Tak, będziemy gościć znanych praktyków i przedstawicieli świata biznesu z branży PR i marketingu. Z całą pewnością są to osoby, od których można się wiele nauczyć. Podsumują oni najważniejsze wydarzenia jakie obserwowaliśmy w roku 2012, omówią wyzwania jakie nas czekają w najbliższych latach. Poruszone zostaną także tematy bardziej szczegółowe, jak na przykład PR centrów handlowych, czy kryzys w komunikacji międzykulturowej. Swój udział w Kongresie zapowiedzieli już m.in.: Rafał Motriuk z Polskiego Radia, Bogdan Pawłowicz, członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, Paweł Trochimiuk, prezes Partner of Promotion, Mateusz Tułecki, doradca zarządu Satus Venture, Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications, Tomasz Machała, NaTemat.pl czy Sebastian Bykowski, dyrektor generalny Press-Service Monitoring Mediów.

Inne miejsce, nowe tematy i uczestnicy. Czego jeszcze można się spodziewać?

- W tym roku postanowiliśmy postawić nie tylko na teorię i prezentację przykładów praktycznych, ale także na warsztaty. Odbędą się one drugiego dnia wydarzenia i będą podzielone na sześć bloków tematycznych. Dzięki temu każdy znajdzie zajęcia, które z jego punktu widzenia będą najbardziej interesujące. W czasie warsztatów będzie można doskonalić swoje umiejętności w zakresie finansowania i prowadzenia działań PR, czy zarządzania w kryzysie. Dodam - szkolić w praktycznym działaniu. Uczestnicy pod okiem ekspertów-trenerów indywidualnie i w grupach, będą przygotowywać teksty, plany działań, reagować w obliczu zmieniających się założeń, rozwiązywać praktyczne problemy. Będzie okazja porównać swoje metody działania z innymi, zdobyć świeże spojrzenie na jakże często rutynowe działania.

Czego dotychczasowe edycje Kongresów nauczyły jego organizatorów?

- Strefa życia, jaką jest komunikowanie, uległa w ostatnich latach niebywałym zmianom. To, co jeszcze wczoraj było efektywne i pozwalało osiągnąć zamierzone cele, dziś może już być przestarzałe, nieskuteczne. Osoby zajmujące się public relations muszą nadążyć za tymi zmianami. Warto w tym wypadku stawiać także na młodych. Właśnie dlatego przed Kongresem w Rzeszowie, w dniach 16 i 17 kwietnia na Uniwersytecie Wrocławskim odbędzie się Kongres Young PR. To pierwsza taka branżowa impreza w Polsce. Jej celem jest stworzenie otwartej przestrzeni, w której zaprezentują się ludzie młodzi, którzy nierzadko mają bardzo oryginalne pomysły, świeże spojrzenie na wiele spraw i tym samym, ich głos powinien zostać zauważony. Dotychczasowe edycje Kongresu pokazały nam także, iż formuła konfrontacji naukowców-badaczy z praktykami oraz zestawienie doniesień z badań, prezentacji o charakterze naukowym, z analizą przypadków i wymianą praktycznych doświadczeń, jest wartościowa i pozwala na wieloaspektowe obserwacje świata public relations. Każdy uczestnik i ten nastawiony na wiedzę i preferujący spojrzenie praktyczne, trafi tu na coś interesującego dla siebie.

Pobierz: program do rozliczeń PIT

Dowiedz się więcej na temat: public relations | branża
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »