Jeronimo stawia na Biedronkę

Ahold zapłaci 20 mln euro Jeronimo Martins za pięć hipermarketów Jumbo. JM uzyskane środki przeznaczy na restrukturyzację grupy i rozwój Biedronki, największej sieci sklepów detalicznych.

Ahold zapłaci 20 mln euro Jeronimo Martins za pięć hipermarketów Jumbo. JM uzyskane środki przeznaczy na restrukturyzację grupy i rozwój Biedronki, największej sieci sklepów detalicznych.

Grupa Jeronimo Martins sprzeda za 20 mln euro pięć hipermarketów Jumbo holenderskiej firmie handlowej Royal Ahold. Transakcja ta musi zostać zaakceptowana przez władze antymonopolowe. Wydania zgody i sfinalizowania umowy Holendrzy spodziewają się w ostatnim kwartale br. Ahold, trzecia pod względem wielkości sprzedaży sieć handlowa na świecie, hipermarkety przejmie za pośrednictwem spółki zależnej Ahold Polska. Weszła ona na nasz rynek w 1995 roku .

W 2001 roku sprzedaż Ahold Polska wzrosła o 41 proc. i wyniosła 553 mln euro. Spółka ma obecnie w Polsce około 180 sklepów. Pięć hipermarketów, których łączna sprzedaż wynosi około 75 mln euro zlokalizowanych jest w trzech miastach: Poznaniu (trzy), Bydgoszczy i Łodzi. Przejmując polskie sklepy od naszego portugalskiego partnera będziemy mogli zaoferować lokalnym klientom pełną gamę produktów - powiedział Jan Andreae, członek zarządu Aholda odpowiedzialny za operacje w Europie. Transakcja ta wzmacnia także naszą pozycję na ważnym i mającym długoterminowy potencjał wzrostowy rynku - dodał.

Reklama

Firma Jeronimo Martins Dystrybucja obecna jest w Polsce od 1995 roku. Należy do niej ponad 600 sklepów Biedronka, około 80 hurtowni Eurocash. Dotychczas Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce 1,3 mld zł, budując drugą co do wielkości obrotów i pierwszą co do powierzchni sprzedaży sieć dystrybucyjną w Polsce. Firma zatrudnia ponad 11 tys. pracowników. Pieniądze z transakcji przeznaczymy na zmniejszenie zadłużenia w ramach prowadzonej w grupie restrukturyzacji - stwierdziła w rozmowie z PG Małgorzata Spychała, rzecznik prasowy Jeronimo Martins w Polsce. Poinformowała, że zbycie hipermarketów wiąże się z nową strategią firmy, która zamierza skoncentrować się w Polsce na rozwoju sklepów Biedronka. Do końca bieżącego roku chcielibyśmy posiadać 700 Biedronek. Jednak trudno obecnie przesądzać czy zrealizujemy plany. Poza tym cały czas modernizujemy istniejące, aby polepszyć standard obsługi klienta - wyjaśniła A. Spychała.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: Jeronimo Martins | Biedronka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »