Już nie piwo i wódka. Na ten alkohol Polacy wydają coraz więcej

Polacy coraz częściej sięgają po wina musujące. To jedna z najszybciej rosnących kategorii na rynku alkoholi, a moda na nie jest coraz mniej sezonowa. Każdego roku na ten alkohol wydajemy już 1 mld zł. Dane te wyraźnie wyróżniają się na tle coraz szybciej kurczącej się w naszym kraju sprzedaży alkoholi - zwłaszcza piwa i wódki.

Jak podała "Rzeczpospolita" sprzedaż alkoholi w pierwszym półroczu 2024 r. skurczyła się o 2,1 proc. Najbardziej widoczne są spadki w przypadku piwa - 2,2 oraz wódki 3,2 proc. 

Już nie piwo i wódka. Na ten alkohol Polacy wydają coraz więcej

Inaczej ma się sytuacja w przypadku win musujących - ich popularność w Polsce rośnie z roku na rok. W ciągu wspomnianego okresu sprzedaż urosła o 2,6 proc. - Przeznaczamy na nie już co piątą złotówkę, jaką wydajemy na wina - powiedziała "Rz" Anna Wagner z firmy NielsenIQ. Oznacza to, że wina musujące stanowią już jedną piątą rynku wina wartego 5 mld zł, a Polacy wydają na nie 1 mld zł rocznie.

Reklama

Wzrost popularności win musujących przekłada się na większą sprzedaż również w marketach, które dostrzegając trend coraz częściej oferują nowe rodzaje win z bąbelkami. Co więcej, wina musujące kupowane są już nie tylko w okresie Sylwestra i Nowego Roku, ale przez cały rok - zwłaszcza w gorące okresy lata.

Zdaniem Joanny Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska, po ciężkich latach związanych z pandemią i wojną w Ukrainie zmienił się nasz sposób patrzenia na życie.

- Chcemy cieszyć się małymi rzeczami, zaczynamy doceniać bycie "tu i teraz", towarzystwo drugiej osoby, dostrzegamy małe rzeczy. Słowem, praktykujemy uważność. To powoduje, że celebrowanie dnia codziennego staje się dla nas czymś bardzo przyjemnym i temu też sprzyja kategoria win musujących - tłumaczy zjawisko ekspertka.

Polacy pokochali prosecco. To lider wśród win musujących

Konsumenci z win musujących szczególnie chętnie wybierają włoskie prosecco, będące częstym składnikiem koktajli i stanowiące tańszy odpowiednik tradycyjnego szampana. Trunek opowiada już za ponad 46 proc. wartości i 35 proc. wielkości sprzedaży wszystkich win musujących. 

- Prosecco cieszy się przede wszystkim dobrymi wynikami. Wina te rozwijają się dwucyfrowo, zarówno pod względem wartości, jak i wielkości sprzedaży, odpowiednio 15,1 proc. i 10,6 proc. - wyliczyła Wagner. Ponad połowa sprzedanego prosecco w Polsce to wina ze średniej półki cenowej.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wino musujące | prosecco | alkohol
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »