KE oskarża Samsunga o nadużywanie dominującej pozycji

Komisja Europejska w piątek skrytykowała południowokoreański koncern Samsung, oskarżając go o nadużywanie dominującej pozycji poprzez dążenie do wprowadzenia środków zapobiegawczych m.in. wobec amerykańskiej firmy Apple, która miała wykorzystywać jego patenty.

KE w komunikacie poinformowała, że wysłała Samsungowi pisemne zastrzeżenia w tej sprawie. To formalny krok, który pozwoli południowokoreańskiej firmie skorzystać z prawa do obrony.

Pod koniec stycznia 2012 roku Komisja otworzyła dochodzenie w celu sprawdzenia, czy Samsung naruszył unijne reguły konkurencji, domagając się w sądach wprowadzenia środków zapobiegawczych wobec swoich konkurentów na rynku tabletów i smartfonów, zwłaszcza wobec Apple.

Chodziło głównie o wprowadzenie zakazów sprzedaży produktów, które naruszają patenty, co groziło wycofaniem tych produktów z rynku.

Reklama

Podczas gdy takie środki są możliwe w przypadku naruszenia patentu, praktyka ta "może okazać się nadużyciem", gdy chodzi o standardowe i niezbędne patenty - wyjaśnia KE w komunikacie.

Południowokoreański gigant pierwsze skargi patentowe przeciwko Apple złożył w europejskich sądach w 2011 roku.

Obecnie Samsung ma cztery tygodnie na udzielenie KE pisemnej odpowiedzi.

Firma z Korei Płd. przed kilkoma dniami ogłosiła, że wycofa prośby o wprowadzenie zakazów sprzedaży. Sprecyzowano, że nie oznacza to wycofania pozwów z europejskich sądów.

Komisarz UE ds. konkurencji Joaquin Almunia wyraził zadowolenie z tej zapowiedzi. Zaznaczył jednak, że nie powstrzyma ona KE przed prowadzeniem dochodzenia w sprawie możliwych nadużyć, których mógł dopuścić się Samsung.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Samsung | Komisja Europejska | patenty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »