Kolastyna ma 93,77 proc. Miraculum

Grupa Kolastyna, która zadebiutowała w lutym na GPW, kupiła 53.810 akcji Fabryki Kosmetyków Miraculum, stanowiących 27,25 proc. głosów na WZA, od Aleksandra Mironowicza Krasnoshchek, za 8,3 mln zł. Spółka podtrzymuje zamiar dokonywania akwizycji w branży - poinformowała spółka w komunikacie.

Grupa Kolastyna, która zadebiutowała w lutym na GPW, kupiła 53.810 akcji Fabryki Kosmetyków Miraculum, stanowiących 27,25 proc. głosów na WZA, od Aleksandra Mironowicza Krasnoshchek, za 8,3 mln zł. Spółka podtrzymuje zamiar dokonywania akwizycji w branży - poinformowała spółka w komunikacie.

W wyniku tej transakcji Kolastyna zwiększyła udział w Miraculum do 93,77 proc. głosów na WZA.

"Transakcja ma na celu uzyskanie jak największych efektów synergii w ramach Grupy Kolastyna. Kolejnym etapem będzie fuzja Grupy Kolastyna i FK Miraculum. Planowany termin zakończenia procesu połączenia to 31 lipca 2007 roku" - napisano w komunikacie.

Spółka poinformowała, że fuzja przyniesie jej znaczące zmniejszenie kosztów działalności.

Kolastyna zaznaczyła, że zakup akcji Miraculum jest pierwszym krokiem w realizacji planów konsolidowania branży kosmetycznej i zwiększania udziału w rynku.

Reklama

"Zakup akcji FK Miraculum to decyzja czysto biznesowa, zmierzająca do uzyskania jak największych efektów synergii w ramach Grupy Kolastyna. Tak, jak zapowiadaliśmy - mamy szeroko zakrojone plany inwestycyjne i będziemy je konsekwentnie realizować" - powiedział Andrzej Grzegorzewski, prezes Grupa Kolastyna, cytowany w komunikacie prasowym.

"Sprawnie przeprowadzimy fuzję obu podmiotów, aby skoncentrować się na nadchodzącym sezonie letnim i na rozwoju naszego eksportu. Mam nadzieję, że tegoroczne lato będzie sprzyjało naszym planom. Podtrzymujemy też deklaracje akwizycji w ramach branży kosmetycznej" - dodał.

Kolastyna zapowiedziała wcześniej, że z pozyskanych środków z emisji akcji planuje wydać na działania konsolidacyjne na rynku kosmetycznym 26-28 mln zł.

W ciągu najbliższych trzech lat Grupa Kolastyna planuje zdobyć 10 proc. rynku kosmetyków pielęgnacyjnych w Polsce.

W 2006 roku skonsolidowane przychody Grupy Kolastyna wzrosły do 83,5 mln zł z 81,5 mln zł rok wcześniej, a jej zysk netto, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 7,5 mln zł z 2,6 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Kolastyna | proca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »