Kolej chce obniżyć koszty

Na bazie dzisiejszych terminali kolejowych spółka PKP Cargo zamierza utworzyć osiem centrów logistycznych, z których każdy kosztować będzie od 200 mln zł do 500 mln zł. Najbardziej zaawansowane są prace w Poznaniu i Gliwicach.

Na bazie dzisiejszych terminali kolejowych spółka PKP Cargo zamierza utworzyć osiem centrów logistycznych, z których każdy kosztować będzie od 200 mln zł do 500 mln zł. Najbardziej zaawansowane są prace w Poznaniu i Gliwicach.

W najbliższych kilku latach spółka PKP Cargo SA planuje wybudować osiem centrów logistycznych na terenie całej Polski. Decydując się na lokalizację centrów braliśmy pod uwagę istniejącą już infrastrukturę kolejową, dogodne połączenia komunikacyjne oraz koncentrację przewożonych przez kolej ładunków - poinformował Mirosław Antonowicz, członek zarządu, dyrektor ds. rozwoju PKP Cargo SA.

W pierwszej kolejności planuje się otworzyć centra logistyczne w rejonie Warszawy, Trójmiasta, Szczecina, Poznania, Gliwic, Wrocławia, Małaszewicz i Sławkowa.

Reklama

Obiekty, które mają być spółkami akcyjnymi z udziałem PKP Cargo SA powstaną na bazie już istniejących terminali kolejowych i ich zaplecza. Dzięki temu, na ich utworzenie nie będą potrzebne duże środki finansowe. Szacuje się, że koszt budowy jednego centrum będzie wahać się od 200 mln zł do 500 mln zł. Centra pozwolą kolei pozyskać nowych klientów i obniżyć koszty dzięki zastosowaniu nowocześniejszych rozwiązań w transporcie towarów. Najbardziej zaawansowane są prace przy tworzeniu centrów logistycznych w Poznaniu i Gliwicach. Spółka Cargo chce także utworzyć centrum w Małaszewiczach na granicy z Białorusią. Tamtejszy suchy port przeładunkowy po wejściu Polski do Unii znajdzie się na wschodniej granicy UE. Zlokalizowane tam centrum pozwoli zwiększyć min. przewozy kombinowane w kolejowym korytarzu transportowym wschód-zachód.

Centra logistyczne mają usprawnić przepływ towarów i będą oferować szeroki zakres usług logistycznych. Obejmą one: magazynowanie, przeładunek, dystrybucję, konfekcjonowanie towarów oraz obsługę celną i finansowo-bankową. Kolej liczy, że dzięki temu oferowane przez nią usługi będą bardziej przystępne dla klienta.

Prawo i Gospodarka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »