Koleje Mazowieckie utrudniały reklamację

Koleje Mazowieckie ograniczały prawa konsumentów do złożenia reklamacji, pozwalając na reklamacje tylko tym pasażerom, którzy mieli bilet imienny - uznał UOKiK. Przewoźnik zobowiązał się do zmiany regulaminu.

Koleje Mazowieckie ograniczały prawa konsumentów do złożenia reklamacji, pozwalając na reklamacje tylko tym pasażerom, którzy mieli bilet imienny - uznał UOKiK. Przewoźnik zobowiązał się do zmiany regulaminu.

Jak przypomniał w czwartkowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zgodnie z przepisami, jedynym warunkiem, który musi spełnić konsument, chcący reklamować przejazd kolejowy jest posiadanie dokumentu przewozu, np. zwykłego biletu, niekoniecznie imiennego. Tymczasem w regulaminie Kolei Mazowieckich oraz w pouczeniach dołączonych do wezwania do zapłaty przewoźnik umieścił postanowienie, że tylko pasażer posiadający imienny bilet może dochodzić swoich praw w drodze reklamacji.

"Wskutek praktyk KM konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że nie mogą reklamować usługi przewozowej wtedy, gdy nie posiadają imiennego biletu" - wskazał urząd.

Reklama

Jak poinformował UOKiK, Koleje Mazowieckie zobowiązały się do zmiany kwestionowanych działań w ciągu trzech miesięcy od momentu uprawomocnienia się decyzji. Do momentu nadania depeszy PAP nie uzyskała komentarza spółki.

Koleje Mazowieckie to regionalny kolejowy przewoźnik pasażerski należący do samorządu województwa mazowieckiego. Spółka należy do czołówki przewoźników kolejowych w Polsce. W zeszłym roku pod względem liczby przewiezionych pasażerów uplasowała się na drugim miejscu po Przewozach Regionalnych z udziałem w rynku przekraczającym 21 proc.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | prawa konsumentów | Koleje Mazowieckie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »