Koncern News Corp. dzieli się na dwie części

Globalny koncern medialny News Corp. Ruperta Murdocha potwierdził w czwartek, że podzieli się na część prasową i wydawniczą oraz medialno-rozrywkową. 81-letni Murdoch ma być prezesem obu nowo utworzonych gałęzi i zostać dyrektorem zarządzającym części rozrywkowej. Nie podano, kto będzie dyrektorem zarządzającym nowej spółki prasowej.

Na część rozrywkową składałyby się telewizja Fox, wytwórnia filmowa Fox (20th Century Fox), telewizja Fox News i inne spółki telewizyjne, których właścicielem jest News Corp.

W spółce prasowej znalazłyby się m.in. takie tytuły jak "The Times", "The Australian" czy wydawnictwo książkowe HarperCollins. Wchłonięta zostałaby przez nią także brytyjska filia News Corp. - News International, która znalazła się w centrum skandalu podsłuchowego w Wielkiej Brytanii.

Część prasowo-wydawnicza byłaby zdecydowanie mniejsza - niektórzy analitycy wyceniają jej wartość na ok. 5 miliardów dolarów, podczas gdy obecna wartość rynkowa całego koncernu News Corp. jest szacowana na ok. 54 miliardów dolarów.

Reklama

Obie spółki byłyby osobno notowane na giełdzie.

Komentatorzy zwracają uwagę, że nie jest do końca jasne, która ze spółek poniosłaby ryzyko finansowe związane z trwającym właśnie śledztwem w sprawie podsłuchów telefonicznych stosowanych przez media należące do News Int., przede wszystkim zamknięty już "News of the World", i przekupywania urzędników państwowych w celu zdobycia ekskluzywnych informacji.

Podział koncernu ma zostać sfinalizowany w ciągu mniej więcej roku. Będzie to największa restrukturyzacja od czasu powstania News Corp. ponad 30 lat temu.

U źródeł dzisiejszego imperium medialnego Murdocha był jeden australijski tytuł, odziedziczony po ojcu.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: koncern | news
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »