Reklama

Koniec strajku w Przewozach Regionalnych

O północy, zgodnie z planem, zakończył się 24-godzinny protest w Przewozach Regionalnych (PR) - poinformował Międzyzwiązkowy Sztab Protestacyjny. W środę na trasy nie wyjechały niemal wszystkie pociągi PR. W czwartek mają już kursować zgodnie z rozkładem.

W czasie strajku związkowcy zaproponowali zarządowi Przewozów kontynuowanie negocjacji w czwartek o godz. 11 w Warszawie. Prezes PR Małgorzata Kuczewska-Łaska zgodziła się na tę propozycję.

Reklama

Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk liczy na kompromis podczas tych rozmów. Zrobię, co w mojej mocy, żeby nie doszło do kolejnego strajku - mówił w środę w TVP Info.

- Zawsze będę się czuł odpowiedzialny za sektor kolei, ale w tym sporze rząd nie jest stroną. Ten spór zbiorowy toczy się między zarządem spółki i związkami zawodowymi - dodał Grabarczyk. Podkreślił, że rząd nie może przejąć zarządzania tą spółką. Właścicielami PR jest 16 samorządów wojewódzkich.

Związkowcy deklarują, że w przypadku nieosiągnięcia porozumienia, 24 sierpnia strajk zostanie wznowiony na dwie doby i ponownie zawieszony, celem prowadzenia dalszych rozmów.

Przewozy Regionalne uruchamiają dziennie ok. 2,7 tys. połączeń, z których korzysta średnio ok. 300 tys. pasażerów.

W środę wyjechało tylko kilkanaście składów w województwie pomorskim, których obsługa nie przyłączyła się do strajku. Kursowały też obsługiwane przez PR pociągi przygraniczne w Zachodniopomorskiem, Lubelskiem i Podlaskiem.

Przed protestem Przewozy Regionalne porozumiały się z innymi przewoźnikami i bilety na pociągi PR były honorowane w pociągach TLK (Twoich Linii Kolejowych), Kolei Mazowieckich, Kolei Dolnośląskich i trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »