Reklama

Koniec tanich alkoholi!

Sztandarowymi produktami koncernów monopolowych przestaną być już trunki za 10-15 zł, a bardziej ekskluzywne alkohole - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Reklama

Chodzi o zyski. Na produktach ze średniej półki lepiej się zarabia niż na tanich wódkach. Najtańsze mocne trunki, czyli w cenie do 18 zł, przestały być opłacalne po ubiegłorocznych podwyżkach akcyzy.

Producenci, by nie zniechęcać do nich klientów, częściowo wzięli na siebie ciężar wzrostu opłat. Tym samym ich marża spadła. Wynosi teraz najwyżej kilka procent i to tylko wówczas, gdy uda się wygenerować duże obroty.

A to jest coraz trudniejsze. Zwłaszcza, że w tym roku kryzys dopadł rynek wódki. Według danych Nielsena sprzedaż w I kwartale roku była niższa o 2,5 proc. niż rok wcześniej. W II kwartale nie doszło do większych zmian. Wszystko wskazuje na to, że ten rok przyniesie spadek na wartym około 10 mld zł rynku.

Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Zobacz autorską galerię Andrzeja Mleczki

Dowiedz się więcej na temat: trunki | "Dziennik Gazeta Prawna" | alkohole

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »