Konsumenci tracą optymizm

W lutym Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł o blisko 2 punkty do 75,16 pkt. Pogorszenie nastrojów wśród konsumentów wywołały przede wszystkim gorsze oceny sytuacji gospodarczej w kraju.

Druga składowa wskaźnika WOK - skłonność do zakupów - zmieniła się nieznacznie (-0,55 pkt.).

W lutym po raz drugi z rzędu konsumenci lepiej oceniali sytuację bieżącą niż przyszłą. Można powiedzieć, że w tym miesiącu konsumenci zapatrywali się na przyszłość wyjątkowo pesymistycznie. W porównaniu z ubiegłym miesiącem wskaźnik oczekiwań zmniejszył bowiem swoją wartość o ponad 4 punkty.

Gorsze oceny najbliższej przyszłości mają niewątpliwie związek z perspektywą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Konsumenci obawiają się zwłaszcza wzrostu cen. Obawy przed wzrostem inflacji pozostają w lutym, podobnie jak przed miesiącem, na bardzo wysokim poziomie.

Reklama

Źródło: Ipsos

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: konsumenci | optymizm | wskaźnik | wok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »