Kto wydał najwięcej na kampanię?

Najwięcej na wybory wydali ci, którzy mieli największe szanse zwycięstwa - Platforma Obywatelska oraz Prawo i Sprawiedliwość - pisze "Puls Biznesu".

Ze wstępnych szacunków obu partii dokonanych jeszcze przed zakończeniem wyścigu o głosy wynika, że PiS wydał 25,8 mln zł na kampanię parlamentarną i 11,3 mln zł na prezydencką. PO wydała trochę mniej na parlamentarzystów - 23 mln zł, ale trochę więcej na promocję Donalda Tuska - 13,5 mln zł.

Za pozyskanie jednego wyborcy obie partie zapłaciły w wyborach parlamentarnych około 8 zł, a głowy państwa - 0,9 - 1 zł - podaje gazeta.

"Puls Biznesu" ocenia, że była to najbardziej spektakularna kampania wyborcza w naszej historii. Z bardzo wstępnych danych Expert Monitora i Merdia Watch wynika, że na kampanie parlamentarną i prezydencką politycy wydali w mediach 76 mln zł. Są to dane bez rabatów, ale z drugiej strony badanie nie objęło całego okresu i w związku z tym wpływy mogą się jeszcze zwiększyć.

Reklama

Do tej pory większość środków przeznaczano na spotkania z wyborcami, pikniki czy ulotki. Teraz połowa budżetu PiS poszła na reklamę w mediach. Głównie na telewizję, ale bardzo zyskał także outdoor.

Media zyskają dzięki tej kampanii podwójnie. Odnotowały w tym roku większe wpływy, a dzięki temu, że politycy docenili wagę telewizyjnych spotów, mogą liczyć na kontynuację koniunktury.

PAP/PulsBiznesu
Dowiedz się więcej na temat: puls | wydma | Puls Biznesu | Prawo i Sprawiedliwość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »