Kupujemy nowe auta
Sprzedaż aut osobowych w kwietniu 2007 roku wzrosła o 27,5 proc. rok do roku, a miesiąc do miesiąca spadła o 9,4 proc. W przypadku samochodów dostawczych było to (odpowiednio): wzrost o 38 proc. rdr i spadek o 4,9 proc. - podał Samar w środowym komunikacie
"W kwietniu 2007 roku sprzedano na polskim rynku - według wstępnych danych - 25.320 nowych aut osobowych. Taki wynik oznacza spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca o 9,4 proc., ale w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku - wzrost o 27,5 proc. (5.459 sztuk)" - podał Samar
Według informacji Samara w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2007 roku z salonów samochodowych wyjechało 98.058 nowych aut, o 25,2 proc. (niemal 20 tysięcy sztuk) więcej niż przed rokiem.
"Podobnie, jak w zestawieniu wyników miesięcznych, w podsumowaniu sumarycznej sprzedaży tylko 8 producentów wykazało spadek, przy czym w pierwszej dziesiątce jest to jedna firma (Renault na 8. miejscu), w drugiej dziesiątce - również jedna (Nissan, na 13. lokacie), a kolejne zajmują jeszcze dalsze pozycje w rankingu (Chrysler, 28. lokata, FSO, 30. lokata, Ssangyong, Intrall, Smart, Maybach)" - podał Samar.
Instytut podał, że na rynku samochodów dostawczych przybyło w kwietniu 4.196 pojazdów.
"Taki rezultat oznacza spadek w stosunku do poprzedniego miesiąca o 4,9 proc., natomiast dynamiczny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem - o ponad 38,0 proc., 1.156 sztuk" - napisali analitycy Samara w raporcie. Według ich danych łącznie od początku roku sprzedaż samochodów użytkowych wyniosła 15.175 sztuk, o 33,2 proc. (3.780 szt.) więcej niż przed rokiem. "Do tak dynamicznego wzrostu wyników przyczyniła się sprzedaż większości producentów; zaledwie 6 oferowanych na polskim rynku marek wykazało spadek sprzedaży tegorocznej w stosunku do ubiegłego roku (Opel, Intrall, Kia, GAZ, Andoria, Hyundai)" - podał Samar.