Lidl testuje regały prasowe. Dyskonty ratunkiem dla wydawców prasy?
Sieć Lidl sprawdza, czy jej klienci są chętni do kupna prasy. Choć drukowane gazety i czasopisma z roku na rok tracą na popularności, to wciąż mają w Polsce wierne grono czytelników, jednak pandemia utrudnia dostęp do prasy, co widoczne było szczególnie wiosną piszą wiadomoscihandlowe.pl.
W Lidlu testy regału prasowego, czy też tzw. stojaka prasowego, aktualnie obejmują 11 sklepów. - Dalsze decyzje w tym zakresie i ewentualne wprowadzenie projektu na stałe, we wszystkich sklepach, zależy od wyników prowadzonych testów - przekazała portalowi wiadomoscihandlowe.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications w spółce Lidl Polska.
- Sprawdzamy różne zestawienie tytułów; staramy się zapewnić odpowiedni dobór prasy codziennej, tytułów ogólnoinformacyjnych, biznesowych, ale i też czasopism rozrywkowych. Dalsze szczegóły projektu przekażemy po przeprowadzeniu testu - dodała Robaszkiewicz.
W wybranych Lidlach dostępne są m.in. gazety codzienne, tygodniki opinii i miesięczniki. Klienci sieci kupią m.in. "Politykę" i "Newsweek", "Tygodnik Powszechny", "Gazetę Polską" i "Sieci", "Angorę", "CD-Action", "Twój Styl", "Zwierciadło", "Elle", "Vogue", ale także "Przyjaciółkę" i tytuły dedykowane dzieciom.
Przypomnijmy, że prasa jest już dostępna w większości sklepów konkurencyjnej Biedronki (ostatnie upublicznione dane z 2018 r. wskazywały na minimum 2245 sklepów tej sieci). Ten dyskonter rozpoczął ponadto w czerwcu 2020 r. pilotażowy projekt sprzedaży tygodników lokalnych w wybranych sklepach.
Biedronka, w zależności od sklepu, oferuje klientom ok. 15-35 tytułów prasowych. Gazety prezentowane są na specjalnych ekspozytorach, umieszczonych najczęściej przed linią kas.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze