Lidl udostępnił nową usługę w Rumunii. W Polsce szybko ją wyłączył

Lidl po raz kolejny dał swoim klientom możliwość zarezerwowania wybranych produktów za pomocą aplikacji Lidl Plus. Chodzi o usługę określaną mianem Click & Pick, w której po rezerwacji produktów online i dokonaniu za nie opłaty, można je odebrać w wybranej placówce stacjonarnej sieci. Lidl udostępnił jednak usługę w sklepach poza Polską - w naszym kraju podobna funkcja już była dostępna, ale na krótko.

Lidl w Rumunii w okresie od 5 do 25 sierpnia po raz kolejny pozwolił swoim klientom zarezerwować wybrane produkty, bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem aplikacji - podał portal wiadomoscihandlowe.pl. 

Lidl udostępnił nową usługę. Rezerwacja produktów bez wychodzenia z domu

Nie wszystkie jednak produkty były dostępne w usłudze Click & Pick. Klienci sklepów Lidla w Rumunii - jak podał serwis - mogli zarezerwować m.in. trzy duże opakowania pieluszek Lupilu, będące asortymentem marki własnej sieci.

Reklama

Po raz ostatni funkcja była dostępna tuż przed zeszłorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Wtedy usługą objęte zostały produkty marki własnej Lidla - były wśród nich m.in. choinki, roboty kuchenne, zestaw naczyń, biurko z regulacją wysokości, szynka parmeńska marki własnej czy inne artykuły spożywcze. 

Jak działa usługa Click & Pick

  • Rezerwacji produktów dokonuje się za pośrednictwem telefonu w aplikacji Lidl Plus
  • następnie trzeba zapłacić za zamówione produkty; 
  • w końcu można je odebrać bez wychodzenia z domu, udając się do wybranego sklepu Lidla.  

W Polsce podobna usługa. Lidl testował Click & Collect

W Polsce usługa Click & Pick nigdy nie była oferowana przez Lidla, choć w 2020 r., podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa, sieć testowała podobną usługę Click & Collect. Za pośrednictwem platformy rezerwuj.lidl.pl można była zarezerwować część produktów dostępnych na co dzień w sklepie dyskontowej sieci. 

Usługa działała podobnie. Po rezerwacji produktów dokonywało się za nie zapłaty przy użyciu telefonu. Asortyment obejmował produkty spożywcze, w tym także artykuły świeże, takie jak mięso, wędliny, owoce czy warzywa, ale także artykuły gospodarstwa domowego, chemię i kosmetyki. Klientom udostępniono godzinne sloty czasowe między godziną 12 a 20. Zamówienia kompletowane były nawet w kilkanaście minut od chwili złożenia rezerwacji.

Dużym ograniczeniem był fakt, że artykuły można było odebrać jedynie w jednej lokalizacji w Poznaniu. Do tego platforma nie była zbyt zaawansowana technologicznie, a klienci czasem skarżyli się na jej błędy. Strona została poprawiona przez sieć, zmieniono interfejs na bardziej przejrzysty i intuicyjny, jednak przygoda z click&collect w Polsce szybko dobiegła końca. 

Rok od kiedy wystartowała - w maju 2021 r. - Lidl wyłączył platformę. Usługa Click & Collect nigdy nie wyszła poza jeden sklep w Poznaniu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lidl | zakupy | sklep | usługa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »