Luksus idzie jak woda
W Polsce utrzymuje się rosnący trend sprzedaży nowych, luksusowych samochodów klasy premium - informuje instytut Samar.
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku na polskie drogi wyjechało 2 541 sztuk sklasyfikowanych w tym segmencie aut, o 17,9 proc. więcej niż przed rokiem.
Liderem tej klasy jest obecnie Volvo, które opanowało 24,4 proc. segmentu, sprzedając w styczniu i lutym 620 swoich aut (wzrost o 13,8 proc. w stosunku do roku ubiegłego).
Na drugiej pozycji w tym rankingu znajduje się BMW (561 aut, +48,4 proc., udział rynkowy 22,1 proc.), a dalej Audi (530 aut, - 4,5 proc., 20,9 proc. udziału) i Mercedes (522 auta, +18,9 proc., 20,5 proc. udziału). Rekordowy wzrost sprzedaży odnotowała marka Lexus (75 sztuk, +102,7 proc., 3 proc. udziału).