Małe przedsiębiorstwa krytykują poprawkę do Aktu o rynkach cyfrowych (Digital Markets Act), zakazującą tzw. reklamy targetowanej

Connected Commerce Council (3C) (Rada ds. Handlu w Sieci) - organizacja, której członkami jest ponad 1800 europejskich małych przedsiębiorstw - skrytykowała posłów do Parlamentu Europejskiego z grupy politycznej Zielonych/EFA za zaproponowanie poprawki do projektu Aktu o rynkach cyfrowych (DMA), która zakazywałaby tzw. reklamy targetowanej.

Propozycja rozporządzenia DMA została przedstawiona przez Komisję Europejską na początku tego roku. Jej celem jest promowanie konkurencji poprzez ograniczanie siły rynkowej wiodących platform cyfrowych, takich jak Amazon, Apple, Facebook i Google, z możliwością wymuszenia ich podziału na mniejsze przedsiębiorstwa. Organizacja Connected Commerce Council skrytykowała już publicznie projekt DMA, ponieważ jej zdaniem drastycznie zmieni on handel elektroniczny na niekorzyść małych firm, a sytuacja ulegnie dalszemu pogorszeniu, jeśli w życie wejdzie zaproponowana przez posłów poprawka nr 606, ponieważ zakaże ona platformom cyfrowym oferowania reklam targetowanych.

Reklama

Czy Parlament Europejski naprawdę wierzy, że małe firmy byłyby w lepszej sytuacji i bardziej konkurencyjne bez dostępu do reklam targetowanych? - powiedział Brandon Mitchener, doradca w Connected Commerce Council Europe. - Reklama cyfrowa jest najważniejszym narzędziem marketingowym dla niezliczonych europejskich małych firm. Przy ograniczonych budżetach, reklamy targetowane pozwalają małym reklamodawcom znaleźć potencjalnych klientów łatwiej i taniej niż kiedykolwiek wcześniej. Są one podstawą nowoczesnego handlu. Eliminacja tego cennego dla małych firm narzędzia, przyniesie korzyści tylko dużym przedsiębiorstwom, które już mają rozpoznawalność i mogą sobie pozwolić na wydanie milionów euro na reklamę w mediach masowych - dodał Brandon Mitchener.

Parlament Europejski we wrześniu rozpatrzy poprawkę nr 606 z ponad tysiącem innych.

Znów, podobnie jak w przypadku RODO, Parlament Europejski jest tak mocno skoncentrowany na walce z dużymi firmami technologicznymi, że ignoruje wpływ efektów tych działań na małe przedsiębiorstwa - dodał Brandon Mitchener. - Propozycje zakazu lub znaczącej zmiany funkcjonowania reklamy w sieci pokazują, że europejscy regulatorzy nie rozumieją potrzeb małych firm. Google i Facebook przetrwają zmiany, ale mały właściciel hotelu w Grecji lub sklep z artykułami dekoracyjnymi w Polsce już niekoniecznie.

Connected Commerce Council w pełni popiera cel Komisji Europejskiej, jakim jest zapewnienie uczciwej konkurencji na rynku usług cyfrowych. Istnieje jednak duże ryzyko, że DMA może w sposób niezamierzony wprowadzić europejskie małe przedsiębiorstwa na ścieżkę "cyfrowego regresu", ponieważ obciąży je większą złożonością działań i niepewnością, zmniejszoną wydajnością i wyższymi kosztami.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Connected Commerce Council wzywa posłów do Parlamentu Europejskiego, aby pamiętali o dziesiątkach tysięcy europejskich małych przedsiębiorstw, które potrzebują skutecznych narzędzi cyfrowych, aby przetrwać i rozwijać się w szybko zmieniającym się świecie.

Opr. WSz


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowe technologie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »