Reklama

Maspex przejmie od Agros Nova dwa zakłady i kilka znanych marek produktów

18 grudnia b.r. Grupa Maspex Wadowice podpisała wstępną umowę z IK Investment Partners na zakup wybranych aktywów firmy Agros Nova - dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz między innymi takich marek, jak: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt.

Warunkiem wejścia w życie tej umowy jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Będzie to 17. akwizycja Grupy Maspex Wadowice w tym 8. na rynku polskim i największa w jej historii. W efekcie przejęcia powstanie Grupa spożywcza o obrotach ponad 4 miliardów zł. Silna pozycja rynkowa to gwarancja dalszego rozwoju i zdecydowanie większych perspektyw dla obu spółek. Na bazie firmy Agros Nova Maspex planuje zbudować kolejny mocny obszar działalności w oparciu o pracowników firmy Agros Nova oraz zakupione zaplecze produkcyjne.

Reklama

Grupa Maspex Wadowice - właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś i Lubella i jedna z największych firm spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej - w dniu 18 grudnia b.r. podpisała wstępną umowę z IK Investment Partners na zakup wybranych aktywów firmy Agros Nova. Po sfinalizowaniu transakcji, co nastąpi po uzyskaniu zgodny Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Grupa Maspex Wadowice stanie się właścicielem dwóch zakładów produkcyjnych w Łowiczu i Wąsoszu oraz między innymi takich marek, jak: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn, DrWitt. Strony nie ujawniają wartości transakcji.

W efekcie przejęcia powstanie największa grupa spożywcza o obrotach ponad 4 miliardów zł., lider w wielu segmentach rynku spożywczego z bardzo silnymi, rozpoznawalnymi markami. Zwiększenie skali biznesu da lepszą pozycję oraz możliwość osiągnięcia synergii kosztowej i operacyjnej, co będzie korzystne dla obu spółek. Szeroka oferta, jak również liderska obecność w wielu wartościowych kategoriach to kolejne atrybuty planowanej transakcji.

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice: - Od wielu lat pracowaliśmy nad realizacją przejęcia, które w sposób jakościowy zwiększyłoby skalę naszego biznesu. Nasza praca i cierpliwość zostały w końcu nagrodzone. Grupa Agros Nova to bezdyskusyjnie jedna z najsilniejszych firm spożywczych w tym kraju, która wniesie olbrzymi dorobek do naszej spółki - wartościowe i silne marki oraz co dla nas bardzo ważne także - profesjonalny zespół pracowników, który wypracował tak dobrą pozycję rynkową tej firmy. Nasza oferta obejmuje wizję wspólnego działania z zapewnieniem dalszego rozwoju tej spółki, jak również jej pracowników.

Marek Sypek, prezes Grupy Agros-Nova: - W ciągu najbliższych miesięcy będziemy poszukiwać możliwości akwizycji podmiotów na polskim rynku w celu dołączenia ich do Agros-Nova Soki lub też możliwości sprzedaży spółki do inwestora branżowego w celu zapewnienia dalszego rozwoju markom Fortuna, Pysio i Garden oraz zapewnienia kontynuacji zatrudnienia pozostałym w Grupie pracownikom. Po blisko 5-letniej obecności funduszu IK Investment Partners, jako właściciela Agros-Nova, przeprowadzeniu pełnej restrukturyzacji oraz relaunchu strategicznych marek, sprzedaż do inwestora branżowego, jakim jest Maspex, to w pełni naturalny krok. Agros potwierdził swoją siłę i dynamikę na rynku i jestem przekonany, że pracownicy, marki oraz fabryki będą się świetnie rozwijać w nowej strukturze właścicielskiej zarządzanej przez Grupę Maspex Wadowice. Szczególnie ze względu na naszych pracowników jestem zadowolony z tej transakcji.

Grupa Kapitałowa Agros Nova to wiodący producent branży spożywczej obecny w kilkunastu segmentach rynkowych. W większości z nich lideruje lub zajmuje czołowe miejsca m.in. na rynku dżemów, sosów, zup i koncentratów zup, keczupów. Motorem rozwoju Grupy Maspex Wadowice są soki, nektary i napoje, które stanowią 70 proc. obrotów firmy oraz makarony, wyroby zobożowe i produkty instant dające 30 proc. przychodów ze sprzedaży, które w 2014 roku wyniosły ponad 3,3 miliarda zł. Przejęcie pozwoli rozszerzyć markową ofertę Grupy Maspex Wadowice i zaistnieć w nowych kategoriach. Do obecnych marek należących do Maspeksu, które są zdecydowanymi liderami w swoich kategoriach, takich jak m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz dołączą następne wielkie marki m.in. Łowicz, Krakus i Kotlin. Będzie to największe przejęcie w historii Grupy Maspex Wadowice i jedno z największych zrealizowanych do tej pory w Polsce.

Na bazie firmy Agros Nova, Grupa Maspex Wadowice planuje zbudować kolejny, mocny obszar działalności w oparciu o pracowników firmy Agros Nova ze wszystkich lokalizacji - Łowicza, Wąsosza i Warszawy oraz pracowników Struktury Handlowej. Spółka planuje kontynuację i rozwój produkcji w Łowiczu i Wąsoszu. Również główne biuro firmy Agros Nova niezmiennie będzie działać w Warszawie.

To już 17 akwizycja Grupy Maspex Wadowice w tym 8 na rynku polskim. Największe, które do tej pory zrealizowane były w Polsce to zakup firmy Tymbark (1999 rok) oraz spółki Lubella (2003 rok). Dzięki wysokim nakładom Grupy Maspex Wadowice na inwestycje produkcyjne i najnowocześniejsze technologie, dystrybucję i promocję - Tymbark i Lubella stały się liderami i najcenniejszymi markami w swoich kategoriach. Tylko w obszarze produkcji, od momentu wejścia w skład Grupy Maspex Wadowice, inwestycje produkcyjne w Lublinie i Tymbarku wyniosły ponad 180 milionów zł.

Grupa Maspex Wadowice

Jest polską, jedną z największych firm w Europie Środkowo - Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Spółka jest liderem na rynku soków, nektarów i napojów w Polsce, w Czechach, na Słowacji, czołowym producentem na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii i na Litwie. Jest również wiodącym producentem produktów instant (kawa cappuccino, kakao, zabielacze w proszku do kawy, herbatki rozpuszczalne) w Europie Środkowo - Wschodniej. Maspex to także lider na rynku makaronów w Polsce oraz ich wiodący producent w Rumunii. Spółka stawia na niezmienną od lat strategię, czyli na budowę marek, które są silnie zakorzenione w świadomości konsumentów i realizację projektów - akwizycji, które mogą ją powiększyć i rozbudować jej ofertę produktów markowych. Grupa Maspex Wadowice, w ciągu prawie 25 lat obecności na rynku, przeprowadziła 16 akwizycji, w tym 9 za granicą m.in. zakup części sokowej firmy Walmark, będącej liderem na czeskim i słowackim rynku soków, nektarów i napojów, przejęcie 100 proc. udziałów firmy Olympos - czołowego producenta na rynku soków, nektarów i napojów na Węgrzech, zakup spółki Queen's, wiodącego producenta soków w Bułgarii, przejęcie udziałów węgierskiej firmy Plusssz Vitamin Kft - właściciela marki Plusssz, lidera na węgierskim rynku musujących preparatów witaminowych oraz marki Apenta, jednego z najstarszych znaków towarowych na węgierskim rynku wody mineralnej na Węgrzech, przejęcie 100 proc. udziałów firmy Arnos - czołowego producenta na rumuńskim rynku makaronów. W ubiegłym roku Tymbark Maspex Romania zakupił liderów rumuńskiego rynku krakersów i precli - marki Salatini i Capollini, a na rynku polskim Maspex kupił markę Malma.

Marki takie jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz to zdecydowani liderzy w swoich kategoriach, cieszący się ogromnym zaufaniem konsumentów nie tylko w Polsce, ale również w innych państwach Europy Środkowo -Wschodniej. Produkty Grupy Maspex Wadowice trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie. Spółka współpracuje z odbiorcami w krajach Unii Europejskiej oraz w pozostałej części Europy, w USA, Kanadzie oraz na Bliskim i Dalekim Wschodzie. W większości wymienionych krajów produkty firmy można znaleźć na półkach największych sieci handlowych. Sprzedaż zagraniczna stanowi obecnie 1/3 obrotów firmy, które w 2013 r. przekroczyły poziom 3 mld zł, a w 2014 rok będą na poziomie około 3,3 miliarda zł.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: przejęcia | Marek | Grupa Maspex Wadowice

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »