mBank rozpocznie komórkową wojnę cenową?

Nowa oferta komórkowa mBanku to krok w kierunku wojny cenowej. Konkurenci będą zmuszeni do wprowadzenia nowych ofert.

Wirtualny operator komórkowy należący do BRE Banku (mBank mobile) po 5 miesiącach działania pierwszy raz zmodyfikował ofertę. Wprowadził płaską stawkę na połączenia krajowe do wszystkich sieci komórkowych i ma... najtańszą ofertę pre-paid na rynku. Minuta połączenia do sieci komórkowych i stacjonarnych kosztuje tylko 45 groszy brutto a wysłanie wiadomości SMS 14 groszy. Play, czwarta sieć komórkowa w Polsce, która chwali się rewolucyjną ofertą cenową usługi sprzedaje odpowiednio po 49 i 15 groszy brutto. W popularnych ofertach Orange GO i POP koszt minuty połączenia do innych sieci komórkowych wynosi 80 groszy brutto. Wszyscy operatorzy komórkowi oferują dodatkowe usługi umożliwiające obniżenie cen usług. Są one jednak często ograniczone czasowo i wymagają aktywacji przez użytkowników.

Reklama

Nowe oferty Play i mBanku wymuszą korektę ofert u największych operatorów komórkowych. Różnice cenowe w kosztach usług głosowych sięgają obecnie kilkudziesięciu procent.

Na razie na nową ofertę mBank mobile konkurenci mogą jednak patrzeć ze spokojem. Operator wirtualny chce zachęcić do korzystania z usług komórkowych przede wszystkim własnych klientów usług bankowych (mBank ma ich ponad 1,3 mln) i nie planuje wielkiej rynkowej ekspansji. Bank będzie premiował użytkowników oferty komórkowej darmowymi doładowaniami m.in. za płatności kartami, inwestowanie w fundusze czy zakup ubezpieczeń. Bank dystrybuuje karty startowe przede wszystkim przez internet, rozsyła też je wraz z wyciągami bankowymi do swoich klientów. Operator może pozwolić sobie na oferowanie niskich cen połączeń, bo zarabia na usługach bankowych. Podobny model biznesowy operatora wirtualnego wykorzysta wkrótce kosmetyczna firma Avon, która swoją ofertę zaprezentuje po 20-tym maja.

Do końca roku mBank planuje pozyskać ponad 160 tys. abonentów usług komórkowych i na działalności telekomunikacyjnej zarobić milion złotych. W przyszłym roku baza abonencka ma ulec podwojeniu a zysk wzrosnąć do 13 mln złotych. mBank korzysta z infrastruktury Polkomtela, umowa między stronami obowiązuje do 2011 roku.

Marcin Kuśmierz

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: konkurenci | operator | wirtualny | mBank | wojny | wojna cenowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »