Media będą droższe
Axel Springer od czwartku 15 maja podnosi cenę "Dziennika" w dni powszednie poza piątkiem z 1,50 zł do 1,80 zł. Wydanie sobotnie kosztować będzie 2 zł wobec 1,50 zł obecnie. Cena wydania piątkowego nie ulegnie zmianie i wyniesie 2 zł - podał wydawca w komunikacie prasowym.
Agora nie skomentowała, czy po podwyżce konkurencji też planuje podnieść cenę "Gazety Wyborczej".
"Podwyżka ceny jest zgodna z założeniami biznesplanu Dziennika. W ciągu pierwszych dwóch lat swojego istnienia Dziennik osiągnął założone cele jakościowe oraz cele biznesowe. Nasi lojalni czytelnicy i reklamodawcy oczekują dalszego rozwoju merytorycznego tytułu. Będziemy go nadal realizować" - powiedział cytowany w komunikacie Dominik Tzimas, dyrektor zarządzający Dziennika.
W marcu średnia sprzedaż "Dziennika", wydawanego przez Axel Springer Polska, wyniosła 156.383 egzemplarze i była niższa niż rok wcześniej o 27,5 proc. Wobec lutego marcowa sprzedaż spadła o 6,8 proc. Na pytanie, czy możliwa jest podwyżka ceny "Gazety Wyborczej" po podwyżce ceny "Dziennika" Urszula Strych rzecznik prasowy Agory powiedziała: "Będziemy z zainteresowaniem obserwować wszelkie zmiany na rynku dzienników".
Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, wyniosła w marcu 2008 roku 425.126 sztuk i była o 9,3 proc. niższa wobec marca 2007 roku.