Microsoft staje przed ciężką bitwą

AVG, światowy dostawca oprogramowania antywirusowego i zapewniającego bezpieczeństwo w internecie dla ponad 85 milionów użytkowników w 167 krajach, odpowiedział na ogłoszenie Microsoft dotyczące darmowego oprogramowania antywirusowego mającego pojawić się w połowie 2009 roku.

AVG, który przez 8 lat oferował darmowe oprogramowanie antywirusowe użytkownikom na całym świecie, zauważył różnorodne wyzwania, jakie napotka Microsoft w kwestii wspierania darmowego oprogramowania antywirusowego - najważniejsze z nich to ogromne koszty ogólne, które poniesie on w związku z obsługą klienta i wsparciem technicznym, jak również z ciągłym zarządzaniem produktem i uaktualnieniami.

Microsoft będzie również prawdopodobnie musiał walczyć z poważnym sprzeciwem ze strony partnerów sprzedaży pośredniej, których marże i sprzedaż jednostkowa ucierpi z powodu oferty darmowego produktu - uważa AVG.

Reklama

"Przez ponad osiem lat AVG dostrzegał i odpowiadał na rosnące globalne niebezpieczeństwo szkodliwego oprogramowania oferując darmowe i rozbudowane narzędzia do walki z wirusami komputerowymi, oprogramowaniem szpiegowskim oraz zagrożeniami ze strony sieci - powiedział J.R. Smith, dyrektor generalny firmy. - Microsoft wyraźnie idzie w nasze ślady, co z całą pewnością pomoże w zwalczaniu podstawowych i poważniejszych zagrożeń. Jednak prawdziwym zagrożeniem w tej sytuacji są zyski Microsoftu oraz relacje z partnerami sprzedaży pośredniej".

AVG podkreślił również wyzwania, które podejmuje Microsoft, aby nadążać za coraz większym rozpowszechnianiem się i rosnącą uciążliwością zagrożeń w sieci. Microsoft często opiera się na swoich miesięcznych uaktualnieniach "patch Tuesday" w celu odświeżenia obecnego produktu antywirusowego, wystawiając użytkowników komputerów na niebezpieczeństwo w formie botnetów lub innych złośliwych ataków. Co ważne, darmowe oprogramowanie antywirusowe firmy Microsoft będzie miało nawet mniej funkcji ochronnych niż obecna oferta OneCare - jeszcze bardziej zwiększając niebezpieczeństwo użytkowników komputerów ze strony szybko rozprzestrzeniających się wirusów i innych zagrożeń.

Statystyki podkreślają nasilający się problem. Przypadki zainfekowania komputerów szkodliwym oprogramowaniem znacznie się zwiększają. Zespół badań wewnętrznych AVG zauważa, że każdego dnia pojawia się 50 000 wersji wirusów - dodatkowo wskazując na potrzebę nieprzerwanej ochrony.

Funkcja LinkScanner AVG zapewnia nieprzerwaną ochronę przed najnowszymi zagrożeniami. Co więcej, nagradzane produkty antywirusowe AVG przez długi czas były doceniane za zapewnianie maksymalnej ochrony komputera, także w sieci, przy minimalnym obciążeniu zasobów.

Z perspektywy ochrony globalnej AVG ma silną pozycję na ukształtowanych i rozwijających się rynkach. Plan wzrostu strategicznego firmy obejmuje wprowadzenie kilku nowych wersji programów antywirusowych w językach ojczystych użytkowników w nadchodzących tygodniach. Ponadto ciągle rośnie światowa społeczność wsparcia użytkowników - skupiająca osoby indywidualne i małe firmy z ponad 167 krajów - stanowiąca jedyną prawdziwą sieć "samopomocy".

"Wyjątkowa łatwość użytkowania i prostota produktów AVG przez długi czas gwarantowała firmie mocną pozycję, zapewniając większe bezpieczeństwo oraz funkcjonalność przy dużo niższych kosztach, niż oferty antywirusowe Microsoft - dodał pan Smith. - Biorąc pod uwagę ciężkie czasy pod względem ekonomicznym, nasi sprzedawcy pośredni doceniają solidne marże produktów, które oferujemy oraz żywotność naszej społeczności użytkowników, co pomaga podnieść wartość sprzedaży w przyszłości".

AVG Technologies

AVG jest liderem w zakresie rozwiązań dotyczących globalnego bezpieczeństwa chroniącym ponad 85 milionów konsumentów i małych firm korzystających z komputerów w 167 krajach przed rosnącym zagrożeniem w sieci, wirusami, spamem, cyber-scam oraz hackerami w internecie. AVG, z siedzibą w Amsterdamie, posiada ponad dwie dekady doświadczenia w zwalczaniu przestępstw internetowych oraz jedno z najbardziej zaawansowanych laboratoriów do wykrywania, usuwania i zwalczania zagrożeń pochodzących z sieci z całego świata.

Darmowa wersja oprogramowania dostępna do ściągnięcia z sieci zapewnia początkującym użytkownikom zdobycie podstawowej ochrony antywirusowej oraz łatwego i niedrogiego uaktualniania gwarantującego wyższy poziom bezpieczeństwa zarówno w przypadku pojedynczego, jak i wielu użytkowników. Niemal 6 000 sprzedawców pośrednich, partnerów i dystrybutorów współpracuje z AVG na skalę światową m.in. Amazon.com, CNET, Cisco, Ingram Micro, Play.com, Wal-Mart i Yahoo!.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »