Milcząca reklama
W trakcie tegorocznego finału Super Bowl po raz pierwszy w telewizji pojawiła się reklama z udziałem głuchoniemych.
Fabuła spotu Pepsi Max opiera się na podróży samochodem dwóch niesłyszących przyjaciół, którzy jadą na transmisję finału Super Bowl do swojego kolegi. Gdy okazuje się, że obaj zapomnieli numeru jego domu zaczynają się kłócić w języku migowym, aż w końcu naciskają klakson.
W wyniku tego mieszkańcy ulicy zapalają w swoich domach światło. Tylko jeden dom pozostaje ciemny, co znaczy, że należy do kolegi dwóch głównych bohaterów. - W spocie obcujemy ze znanymi wszystkim emocjami, napięcie z powodu spóźnienia się na mecz jest przecież dokładnie takie samo wśród słyszących, jak i niesłyszących.- komentuje Paweł Niziński z GoodBrand & Company.
Wyjątkowość reklamy tkwi nie tylko w udziale głuchoniemych aktorów, ale również w tym, że wykorzystano w niej popularny wśród nich żart z wciskaniem klaksonu. Dodatkowo emisja spotu w przerwie jednego z najgłośniejszych, dosłownie i w przenośni, wydarzeń sportowych świata uczyniła jego wymowę bardziej znaczącą. - Wykorzystanie środowiskowego żartu to dodatkowy wyraz szacunku wobec głuchoniemych. Spot ma promować różnorodność w środowiskach pracy i w życiu. Czyni to w dowcipny i poruszający sposób - dodaje Paweł Niziński.
(JOS)