Reklama

Motoryzacja: Handel przechodzi do sieci

Motoryzacja - zakaz handlu w niedzielę nie spowodował zwiększonego ruchu w internecie. Zdaniem ekspertów, najwięcej aut używanych sprzedaje się obecnie w soboty.

Według analizy AAA AUTO, największego dealera samochodów używanych w Europie Środkowej, od momentu wprowadzenia 1 marca tego roku zakazu handlu w niedziele, zaobserwowano znaczący wzrost sprzedaży w polskich salonach firmy w inne dni tygodnia, a szczególnie w soboty. Co ciekawe, niedziele bez handlu nie mają wpływu na zwiększenie ruchu na stronie internetowej dealera w weekend.

Soboty były "najmocniejszym" dniem sprzedażowym jeszcze przed wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele.

Standardowo sprzedaż w soboty była 50% wyższa niż w inne dni tygodnia. Teraz ta proporcja jest jeszcze większa. Niedziele bez handlu poskutkowały też zwiększeniem sprzedaży w salonach AAA AUTO w dni powszednie, szczególnie od godziny 16:00.

Reklama

Dealer już przed zmianami w marcu zdecydował wydłużyć godziny pracy w swoich salonach. Według statystyk AAA AUTO w tygodniu najwięcej aut sprzedaje się w godzinach od 16:00 do 20:00, natomiast w weekendy 50% klientów robi zakupy w godzinach 12:00 - 17:00.

Rekordowym dniem pod względem liczby sprzedanych aut w salonach dealera w Polsce od początku roku była sobota 15 września, kiedy z salonów wyjechały aż 64 samochody.

Wbrew temu co podpowiadałaby intuicja, w niedziele bez handlu ruch na stronie internetowej dealera jest... mniejszy, a nie większy.

Od 1 marca tego roku w weekendy mniej klientów odwiedza polską stronę AAA AUTO niż wcześniej. Natomiast od momentu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, zaobserwowano wzrost ruchu na stronie internetowej dealera w poniedziałki i czwartki (największy wzrost, o 4 %) oraz w piątek (+3%). Największy spadek zainteresowania poszukiwaniem aut w internecie zanotowano w środy i soboty (-3%).

Nastąpiła ogromna zmiana w konwersji jeśli chodzi o rezerwacje aut przez internet - zanotowano 10% spadek liczby tego typu działań w weekendy (aż 14% - z poziomu komputera).

Co ciekawe nie zmieniła się liczba działań związanych z oglądaniem stron z poszczególnymi modelami oraz korzystaniem z sekcji "Mój Garaż". Sekcja ta pomaga użytkownikom znaleźć odpowiedni samochód na stronie internetowej AAA AUTO.

Jej funkcjonalności to: porównywarka samochodów, lista wybranych samochodów, lista wybranych filtrów, zalecane samochody, ostatnio widziane samochody itp.Osoby korzystające z tego element mają o wiele lepszy współczynnik konwersji niż inni użytkownicy (o 496%) i spędzają dwa razy więcej czasu na www.

"Mimo zakazu handlu w niedzielę, AAA AUTO w Polsce ma coraz więcej klientów i sprzedaje coraz więcej aut. W tym roku, spośród wszystkich krajów, w których obecne są nasze oddzały, najszybszy wzrost sprzedaży odnotowaliśmy właśnie w Polsce, gdzie dotychczas sprzedaż z roku na rok wzrosła o 49%.

Dlatego w przyszłym roku planujemy otworzyć w Polsce 4 nowe oddziały na 300 -500 aut, w miastach liczących ponad 300 tys. mieszkańców. Łącznie zamierzamy w ciągu roku mniej więcej dwukrotnie rozszerzyć ofertę sprzedaży samochodów, z obecnych około 1400 do 2500-3000 aut" - powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Grupa AAA Auto istnieje na rynku od 26 lat. Jest częścią grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA Auto obsłużyła ponad 2 miliony klientów. W 2017 roku sprzedała 75.400 samochodów. Pod względem liczby sprzedanych samochodów AAA Auto jest jednym z największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dowiedz się więcej na temat: samochody używane | sprzedaż samochodów

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »