Na billboardach odradzali zakupy w Lidlu. Nagle zawieszają działalność

Lidl potrzebował 2 dni, by drogą prawną doprowadzić do zniknięcia billboardów z uderzającym w sieć hasłem. Firma, która zyskała rozgłos na takiej konfrontacji z Lidlem, Tower Investments, ma teraz problem z Deli2.pl, swoimi e-delikatesami. Marka promująca się na uderzającej w Lidla akcji billboardowej zawiesiła działanie. W komunikacie wydanym przez Tower Investments podmiot wprost wskazuje powód.

Lidl stał się celem akcji billboardowej autorstwa Tower Investments na początku 2021 roku. Dwa lata temu w połowie marca na kilku billboardach w Warszawie pojawił się biały napis na niebeskim tle "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia". Jednoznaczne hasło zostało opatrzone hasztagiem #zostanwdomu wpisanym pod spodem.

Kampanią w Lidla. Tower Investments chciało zapromować Deli2.pl

Głos w sprawie nietypowej akcji promocyjnej zabrał prezes Tower Investments, Bartosz Kazimierczuk. Jak sam ujawnił w marcu 2021 roku w wywiadzie dla portalu Wiadomości Handlowe, za kampanią billboardową stał należący do Tower Investments sklep internetowy Deli2.pl.

Reklama

Kazimierczuk tłumaczył, że Lidl został wzięty na billboardy z tego względu, że w komunikacji marketingowej tej sieci aspekt bezpieczeństwa podczas zakupów był poruszany najczęściej. Tymczasem szalejąca wówczas pandemia, do której zdławienia szczepionkami potrzeba było jeszcze kilka miesięcy, zachęcała raczej do pozostawania w domu.

Zaplanowana na tydzień akcja z billboardami zawierającymi uderzające w Lidla hasło zaczęła chylić się ku końcowi już po 2 dniach. Lidl szybko wszedł na drogę prawną i wskazując operatorom outdoorowym, że akcja jest działaniem z zakresu nieuczciwej konkurencji, kontrowersyjne hasła zaczęły znikać z ulic stolicy. W końcu jeszcze w tym samym tygodniu pojawiły się nowe billboardy z napisem "sorry Lidl" i logiem e-delikatesów Deli2.pl. Nie ugłaskało to jednak Lidla, który w końcu wyszedł z Tower Investments na drogę sądową.

Lidl znalazł się na ich billboardach. Teraz internetowe delikatesy są zmuszone zawiesić działalność

Platforma Deli2.pl po ponad dwóch latach oferowania zakupów z różnych delikatesów pod jednym adresem internetowym (chwalono się wynikiem 10 tys. produktów z 30 marek) zmuszona została jednak zawiesić działalność. Usługa, która uruchomiona została w grudniu 2020 roku, została zawieszona z dniem 31 marca 2023. Powód? Jak przekazało samo Tower Investments w komunikacie: brak środków na rozwój. Firma obecnie poszukuje sponsora.

Dla Tower Investments to niejedyna niewesoła wiadomość w ostatnim czasie. Spółka niedawno zamknęła jedyny fizyczny market Deli, który mieścił się w ścisłym centrum Warszawy przy ulicy Prostej. Klienci nie nacieszyli się za długo namacalnym marketem Deli. Sklep działał zaledwie kilka miesięcy.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lidl | delikatesy | Warszawa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »